no-img
دانلود پروژه

گزارش تخصصی معاون آموزشی (منظم کردن و شاد سازی زنگ تفریح برای دانش اموزان با روش های مناسب)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی معاون آموزشی (منظم کردن و شاد سازی زنگ تفریح برای دانش اموزان با روش های مناسب)
doc
آذر ۳, ۱۳۹۶
200 کیلوبایت
2000 تومان
27 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

گزارش تخصصی معاون آموزشی (منظم کردن و شاد سازی زنگ تفریح برای دانش اموزان با روش های مناسب)


دانلود گزارش تخصصی معاون آموزشی (منظم کردن و شاد سازی زنگ تفریح برای دانش اموزان با روش های مناسب)

گزارش تخصصی معاون آموزشی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از گزارش تخصصی :

اگر قرار است زندگی کردن را در مدرسه یاد بدهیم ، می توانیم همه ی زندگی را در مدرسه شبیه سازیکنیم . خلق هر نوع شبیه سازی در زندگی مدرسه ای ، همان زنگی واقعی است. زندگی کردن در مدرسهخود زندگی است. عین زندگی است. وقتی به بچه ها یاد می دهیم چه رفتارهای دلپسندی با یکدیگر داشتهباشند ، به آن ها یاد داده ایم که زندگی کردن چقدر شیرین است. (علی رئوف .۱۳۸۵٫ص(۶زنگ تفریح ، جزیی از زندگی و برنامه ی روزمره ی هر مدرسه ، و براساس نظر اکثر دانش آموزان ، بهترین زمان مدرسه است. در این فرصت کوتاه و پرهیجان ، دانش آموزان از محیط جدی و خشک کلاس با سر و صدای فراوان ، داخل حیاط می شوند . برخی با توپ بازی ، کشتی ، دویدن یا انجام فعالیت های پرهیجان دیگر ، انرژی های جسمانی خود را تخلیه می کنند . برخی دیگر دست در دست هم یا در کنار هم راه می روند تا داستان های تمام نشدنی خود را برای یک دیگر نقل کنند. بعضی نظاره گر خاموش بازی های سایرین هستند و گروهی دیگر خشم و عقده های درونی خود را با درگیری جسمانی یا خشونت کلامی بر سر همسالان یا دانش آموزان ضعیف تر خالی می کنند. زنگ تفریح ، هم فرصتی برای استراحت و رفع خستگی کودکان و نوجوانان است و هم مهم ترین وسیله ی اجتماعی شدن آنان به شمار می رود و تجربیاتی کع دانش آموزان در زنگ تفریح بدست می آورند ، می تواند در تگرش آنان نسبت به خود ، مدرسه و تحصیل اثر بگذارد . در کشور ما ، مدیر مدرسه ، نقش چندانی در مدیریت زنگ تفریح بر عهده ندارد. در عوض نقش ناظم یا معاون مدرسه در این زمینه کاملا برجسته است. بعضی از ناظم ها گاه خط کش یا وسیله ی تهدید کننده ی دیگری نیز برای ترساندن و احیانا تنبیه متخلفین به همراه دارند و در حالی که میان دانش آموزان پرسه می زنند مترصدند تا دانش آموزان پرخاشگر ، بی انضباط و متخلف را به سزای اعمال خود برسانند. اینجانب ….. معاون آموزشی آموزشگاه…………در پژوهش تصمیم گرفته ام زنگ تفریح را برای فرگیران شاد و مفرح؛ همراه بازی و سرگرمی ایجاد نمایم.

فهرست :

چکیده
مقدمه (بیان و طرح موضوع)
بیان مسئله و ارزیابی از وضع موجود
اهداف گزارش تخصصی
هدف اصلی
اهداف فرعی
مقایسه با شاخص
جمع آوری اطلاعات
جدول تعداد مشاجره ها و درگیری های دانش آموزان پایه دوم
ارائه دو نمونه از درگیری بین دانش آموزان در ساعت تفریح
نمونه ی اول
مورد دوم
شرح درگیری
پرسشنامه
۱- بهبود رفتار در سطح سازمان ، کلاس و فرد که شامل سه سطح می باشد.
الف) بهبود رفتار در سطح سازمان یا مدرسه
ب) بهبود رفتار در سطح کلاس
ج) بهبود رفتار در سطح فرد
۲- بهبود رفتار دانش آموزان از طریق جلب مشارکت آنان در بازسازی حیاط و محوطه ی بازی
۳- بهبود رفتار از طریق بهبود روابط بین دانش آموزان
۴- بهبود رفتار دانش آموزان از طریق آموزش معلمان و بهبود جو مدرسه
پیشینه علمی پژوهش
تجزیه و تحلیل یافته ها
ارائه راه حل موقت
اجرای راه حل
۱- جلب مشارکت آنان در بازسازی حیاط و محوطه ی بازی
۲- بهبود رفتار دانش آموزان از طریق آموزش معلمان و بهبود جو مدرسه
۳- بهبود رفتار از طریق بهبود روابط بین دانش آموزان
۴- نظر خواهی از دانش آموزان در جهت ایجاد شرایط مطلوب
ارزیابی بعد از اجرای طرح
نقاط قوت اجرای طرح
نقاط ضعف
توضیحات بیشتر
زنگهای کوتاه تفریح
زنگهای تفریح را چگونه شاد، سازنده و سودمند نماییم؟
اولین گام و تفکر در مورد ساعات تفریح
۱) زنگ تفریح اول
۲) زنگ تفریح دوم
۳) زنگ تفریح سوم
سه زنگ تفریح با چه اهدافی؟
نتیجه گیری
پیشنهادها
منابع


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۷
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.