no-img
دانلود پروژه

گزارش تخصصی (چگونگی یافتن راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی (چگونگی یافتن راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم)
doc
تیر ۲۷, ۱۳۹۶
2 مگابایت
3000 تومان
36 صفحه (word)
3000 تومان – خرید

گزارش تخصصی (چگونگی یافتن راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم)


دانلود گزارش تخصصی (چگونگی یافتن راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم)

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از گزارش تخصصی :

باید گفت در صدها صفحه هم نمی توان به تمام ابعاد پرسش پای تخته پرداخت . خیلی از معلمان طبق عادت و براساس مشاهدات دوران دانش آموزی خود و یا براثر فشار مدرسه یا بازرسان ، خود را موظف می دانند هر جلسه یا چند جلسه یکبار از تعدادی از دانش آموزان به رسم قدیم ، چند پرسش شفاهی در پای تخته از دانش آموزان مطرح و نمراتی را از صفر تا بیست بدان اختصاص دهند . با درج این مطلب هیچگاه نمی خواهیم وانمود کنیم که پرسش شفاهی دارای خاصیت نیست و باید حذف شود اما سئوال این است که چه میزان از امتحانات پایان ترم یا پایان سال را پرسش های شفاهی تشکیل می دهد ؟ مرسوم است که امتحان خرداد برای دروس مختلف به صورت کتبی و از تمام کتاب برگزار می شود و ملاک ارتقاء به پایه بالاتر را همین نمرات مشخص می کند ، آیا واقعا” پرسش شفاهی در پایان ترم برای خیلی از دروس مانند ریاضی ، علوم ، دینی ، تاریخ و غیره از نمره ۲۰ ورقه ، سهمی دارد ؟( سوای سهم نمرات ارزشیابی مستمر کلاسی . در هنگام پرسش شفاهی در کلاس ، باید تمام دانش آموزان در جای خود ساکت نشسته و منتظر خواندن اسم خود باشند تا پای تخته بروند و بعضی وقت مقدار زیادی از وقت کلاس را به خود اختصاص میدهد ، در این میان کسل و بی حوصله شدن دانش آموزان در اثر سکوت مطلق جای تعمق دارد و مقدار زیادی از انرژی معلم را تاپایان وقت کلاس خواهد گرفت .بعضی از معلمان ابتدا درس جدید را تدریس و سپس در پایان وقت نسبت به پرسش از دانش آموزان از دروس جلسه قبل ، اقدام مینمایند ، که بدیهی است حواس خیلی از شاگردان صرفا” به اضطراب پرسش پای تخته ، معطوف شده و حتی توجهی به تدریس نخواهند داشت … اینجانب در گزارش تخصصی حاضر قصد دارم به راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم پرداخته و راهکارهای آن را در اختیار همکاران عزیزم قرار دهم.

فهرست :

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

توصیف وضعیت موجود

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد ۱ )

تجزیه وتحلیل داده ها

نظرات همکاران

نظرات دانش آموزان

یافته های علمی

اجرای راه حل جدید

ارزشیابی شفاهی

اولین ازرشیابی کلاس

ضرورت پرسشهای شفاهی

مزایای پرسشهای شفاهی

راهبرد هایی برای افزایش یادگیری های مبتنی بر همیاری در کلاس

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲ )

راههای علاقه مندی دانش آموزان شرکت در پرسشهای کلاسی

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس

نتیجه گیری

کلام آخر

منابع


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۶
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.