no-img
دانلود پروژه

گزارش تخصصی دانش آموز بیش فعال در درس فارسی دوم راهنمایی


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی دانش آموز بیش فعال در درس فارسی دوم راهنمایی
doc
مهر ۲۲, ۱۳۹۷
40 کیلوبایت
3000 تومان
32 صفحه (word)
3000 تومان – خرید

گزارش تخصصی دانش آموز بیش فعال در درس فارسی دوم راهنمایی


دانلود گزارش تخصصی دبیر فارسی : چگونگی برخورد کردن با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش در ۳۲ صفحه

 

قسمتی از گزارش تخصصی :

در این گزارش تخصصی ابتدا به توصیف وضعیت موجود پرداخته ام و اطلاعات وشواهدی را از طریق مشاهده رفتار دانش آموز بیش فعال و مصاحبه با خود دانش آموز و دیگر دانش آموزان،همکاران،مدیرودیگرکارکنان مدرسه و تدارک دیدن یک نمونه پرسشنامه (مخصوص والدین او) ،را جمع آوری نموده و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیش فعالی سعی کردم از منابعی چون اینترنت ، کتابخانه ، مشاوران و… استفاده کنم در مرحله بعد به تجزیه و تحلیل عوامل مختلف این مشکل پرداختم و با انتخاب راه حلهای اعتبار بخشیده آنها را به اجرا در آورم ودر پایان هم شاهد بهبود رفتار دانش آموز بیش فعال شدم. طبق آمارهای بین المللی، حدود ۱۰% دانش آموزان مدارس به علل مختلف از مشکلات رفتاری رنج می برند و این مشکلات گاه برنامه آموزشی یا کل فعالیتهای یک کلاس را مختل می کند. شناخت مشکلات این گروه از کودکان و نوجوانان و تدارک کمک های لازم برای آنها به پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان کمک می کند. در این بین دانش آموزانی وجود دارند که  نمي تواند حتي براي دقايقي آرام نشسته و به سخنان آموزگار يا والدينش گوش فرادهد. وسايل بازي و سرگرمي تنها براي مدتي او را سرگرم می کند و پس از مدت كوتاهي ناآرام و بي قرار چيز تازه اي را جست و جو مي كند. اين كودك، نياز به تنبيه ندارد؛ بلكه تنها به كمك همه براي بازيافتن آرامش خويش دارد. چرا كه مبتلا به «بيش فعالي» بوده و اين عارضه او را بازيگوش، بي دقت، ناآرام، حواس پرت و… كرده است.

در این کلاس طیف گوناگونی از بچه ها با خصوصیات متفاوت اخلاقی و تحصیلی قرار دارند یکی از دانش آموزان که در ردیف آخر کلاس می نشیند در بیشتر اوقات به جای توجه به درس توجه خودش رابیشتر به مسائل حاشیه معطوف میکند ، مواردی چون ؛ جابه جا شدن روي نيمكت، صحبت با نفر كناري، پشت سري و…، ايجاد صدا مانند ضرب گرفتن روي ميز يا جاميز، ساييدن كف پا به زمين، نقاشي كردن روي ميز، دفتر، كتاب و… دانش آموز مذکور علاوه بر عدم یادگیری مطالب درسی حواس دیگر دانش آموزان را پرت می کند و مانع یادگیری آنها می شود، من از آنجایی که این مشکل را جدی میبینم و علاقه ی زیادی به شناخت این دانش آموزان که به نظر فعالیت آنها بیش از دانش آموزان دیگر به چشم می آمد، داشتم. بیش‌ فعالی به حالتی دلالت می‌کند که در آن کودک به نحوی مفرط  و بیش از اندازه فعال و پرجنب‌ و جوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آنها را بلکه اطرافیان ، همکلاس‌ها ، اولیای مدرسه را دچار مشکل می‌کند (نقص توجه/بیش فعالی ، نوشته جوبوریل)

برای دانلود و خرید گزارش تخصصی دبیر فارسی (چگونگی برخورد کردن با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی) به صورت کامل و دقیق از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.