no-img
دانلود پروژه

گزارش تخصصی دبیر ریاضی (بهبود سطح یادگیری دانش آموزان پایه ششم در درس ریاضی با روش های خلاقانه)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی دبیر ریاضی (بهبود سطح یادگیری دانش آموزان پایه ششم در درس ریاضی با روش های خلاقانه)
doc
آبان ۴, ۱۳۹۶
40 کیلوبایت
2000 تومان
33 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

گزارش تخصصی دبیر ریاضی (بهبود سطح یادگیری دانش آموزان پایه ششم در درس ریاضی با روش های خلاقانه)


دانلود گزارش تخصصی دبیر ریاضی (بهبود سطح یادگیری دانش آموزان پایه ششم در درس ریاضی با روش های خلاقانه)

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از گزارش تخصصی :

پژوهش حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس ریاضی در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسي مشکل‌آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان براي حل مسایل به دیگران تکیه می کنند. تکرار این کار باعث كم شدن علاقه ، عدم انجام درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و … در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار گرفت وبا راهکارهایی نظیر استفاده از روش های فعال تدریس ، نحوه‌ی درست تفهیم مسایل وتوجه به تفاوتهاي فردي به اين نتیجه رسیدم که کلاس درس ، روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ، انجام تکالیف به موقع و از همه مهم‌تر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند. کلید واژه : یادگیری ریاضی – تفاوت های فردی- روش های نوین – نگرش مثبت – حل مسأله

فهرست :

چکیده
کلید واژه
مقدمه
اهداف گزارش
هدف اختصاصی
اهداف جزئی
ارزیابی از وضع موجود
جمع آوری اطلاعات
نظر سنجی از اولیا
مصاحبه با دانش آموزان
مشاهده ی رفتار دانش آموزان
بررسی نمودار درسی دانش آموزان : (معدل هر درس)
بررسی روش‌های تدریس وفعالیت‌های یاددهی–یادگیری
گردآوري اطلاعات كتابخانه اي
تعاریف
آموزش برای یادگیری اکتشافی
هدف ها و ویژگی های روش آموزش برای یادگیری اکتشافی
آموزش به کمک یادگیری مشارکتی
یادگیری مبتنی بر مسأله چیست؟
چه راهبردهایی باید برای حل مسئله تدریس شود
پیشینه نظری
پيشينه عملي
تجزیه و تحلیل داده ها (موانع موجود در تدریس ریاضی)
۱- ديد ونگرش منفی دانش آموزان نسبت به ریاضی
۲- عدم توجه به تفاوت های فردی
۳- عدم اعتماد به نفس و وجود اضطراب در دانش آموزان خصوصا هنگام امتحان
۴- عدم مشارکت و فعال بودن دانش آموزان در فرایند تدریس
۵- عدم استفاده وتوجه به کاربردهای ریاضی درکتاب های درسی و تدریس
۶- عدم توجه به پیش نیازهای دروس جدید
۷- بالا بودن حجم کتاب درسی
۸- عدم انجام ارزشیابی های صحیح
راهكارهاي پيشنهادي
۱- در زنگ رياضي كلاسي شاد وبا نشاط داشته باشيم.
۲- به پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان توجه كنيم.
۳- در كلاس محيطي حمایت کننده به وجود بياوريم تا اعتماد به نفس دانش آموزان افزايش يابد.
۴- یادگیری به بهترین نحو
۵- در حل مساله ها به دانش آموزان ياد بدهيم كه بايد قدم به قدم پيش بروند.
۶- در نظر گرفتن سیر تفکر دانش آموزان
انتخاب راه حل ها
اعتبار بخشی به راه حل ها
اجراي راه حل ها
ارزیابی بعد اجرای طرح (نقاط قوت اجرای طرح)
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
پيوست ها
پيوست ۱
جدول فراواني نمرات رياضي قبل از انجام راه حل (پيوست ۳)
نمونه اي از الگوريتم ضرب دو عدد اعشاري (پيوست ۴)
آيين نامه انجمن دانش آموزان رياضي دان (پيوست ۵)
جدول مقايسه فراواني نمرات رياضي بعد از اجراي راه حل (پيوست ۷)


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۳
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.