no-img
دانلود پروژه

گزارش تخصصی (چگونگی علاقمند نمودن دانش آموزان آموزشگاه به استفاده از تغذيه‌ی صحيح و سالم)

دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی (چگونگی علاقمند نمودن دانش آموزان آموزشگاه به استفاده از تغذيه‌ی صحيح و سالم)
doc
دسامبر 7, 2017
30 کیلوبایت
2000 تومان
23 صفحه
2000 تومان – خرید

گزارش تخصصی (چگونگی علاقمند نمودن دانش آموزان آموزشگاه به استفاده از تغذيه‌ی صحيح و سالم)


دانلود گزارش تخصصی (چگونگی علاقمند نمودن دانش آموزان آموزشگاه به استفاده از تغذيه‌ی صحيح و سالم)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از گزارش تخصصی :

تغذيه مناسب انرژي مورد نياز بدن را تامين مي کند و از نيازهاي ضروري دانش آموزان است و در صورت تامين نشدن اين نيازها تاثير نامطلوبي در آن ها به جاي مي گذارد؛ آثاري که گاهي به شکل لاغري و چاقي و گاهي نيز به شکل اختلالات رفتاري مانند عصبانيت، پرخاشگري، خواب آلودگي، بي حوصلگي و نداشتن تمرکز حواس خود را نشان مي دهد.کارشناسان تغذيه معتقدند دانش آموزاني که تغذيه بهتري دارند، صبحانه مي خورند و ميان وعده هاي مناسب و مغذي مصرف مي کنند، نسبت به ديگر دانش آموزان از عملکرد تحصيلي بهتري برخوردارند و رشد جسماني آن ها در مقايسه با هم سالانشان بسيار چشمگير است.« تامين انرژي بدن به ويژه در سنين مدرسه که دانش آموزان در حال رشد هستند، از اهميت زيادي برخوردار است و بر ميزان يادگيري آن ها تاثير به سزايي دارد. موفقيت تحصيلي دانش آموزان به نوع تغذيه بستگي زيادي دارد چون تامين نشدن مواد غذايي موجب کندي رشد آن ها مي شود ضمن اين که در ميزان هوشياري و دقت دانش آموزان تاثير منفي دارد.بچه هایی که همراه صبحانه مقدار زیادى پروتئین مصرف مى‌کنند، بیش از آنهایی که غذاى غنى از کربوهیدرات مصرف مى‌کنند، در یادگیرى دروس خود موفق هستند. نحوه تغذيه و استفاده از ۴ گروه اصلي غذايي و ميان وعده ها دراين گروه بايد طوري باشد که نيازهاي روزانه آن ها را تامين کند، در غير اين صورت رابطه مستقيمي با پايين آمدن تمرکز حواس و کاهش روند يادگيري آن ها دارد. دانش آموزي که انرژي کافي دريافت نکرده باشد، دچار اختلالات رفتاري از جمله خواب آلودگي مي شود و سطح يادگيري وي کاهش مي يابد. براي تغذيه دانش آموزان بايد از مواد غذايي و ميان وعده هاي مناسب و مجاز استفاده و بر ۳ اصل تنوع، تعادل و کيفيت مواد غذايي توجه کرد. نظارت بر تغذيه دانش آموزان بسيار حايز اهميت است به خصوص بوفه هاي پايگاه تغذيه سالم در مدارس به دليل اين که با سلامت دانش آموزان رابطه مستقيمي دارد بايد شرايط ويژه اي داشته باشد و بر آن ها نظارت دقيقي شود.

بيان مسأله :

اينجانب ….. مدت ….سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم.من بعنوان آموزگار …. در سال تحصيلي اخیر در آموزشگاه ….. شهرستان نهاوندكه دانش‌آموزانش از لحاظ درسي و انضباطي در وضعيت مطلوبي قرار دارند مشغول به خدمت شدم من گزارش تخصصی خود را در كلاس چهارم اين آموزشگاه شروع كردم و با مشاهده اينكه دانش‌آموزان تغذيه‌ي درست و منظمي ندارند و بعضي از آنها بدون خوردن صبحانه در مدرسه حاضر مي‌شوند و اين مشكل را نيز از زبان دبيرانشان هم شنيدم و در زنگهاي تفريح از چيپس، پفك، و ديگر موادي كه اصلاً ارزش غذايي ندارند و از منزل به مدرسه آورده بودند استفاده مي‌كردند و سطح علاقه شان نسبت به تغذيه‌ي صحيح پايين است و دلايلم هم به شرح ذيل بود:۱ ـ علت اين مشكل را جويا شدم.۲ ـ نسبت به خصوصيات اخلاقي و خانوادگي دانش‌آموزان در مورد استفاده از تغذيه‌ي صحيح آشنايي پيدا كردم.۳ ـ با يك پرسش اطلاعات زيادي از كلاس بدست آوردم.الف) چه تعداد از دانش‌آموزان تغذيه‌ي درست دارند؟ب) چه تعدادي از دانش‌آموزان علاقه‌اي به تغذيه‌ي صحيح و سالم نداشتند؟۴ ـ از يك كلاس شروع كرده تا در صورت موفقيت طرح را به ساير كلاسها نيز منتقل كنم لذا ابتدا به مطالعه‌ي كتابهايي در مورد تغذيه‌ در قرآن پرداختم. خداوند از نظر تكويني و خلقتي در كنار حس گرسنگي احساس سيري را نيز در سازمان وجودي انسان قرار داده و با مشاركت حواس بينايي و چشايي به درك كيفيت غذا مجهز كرده است ولي چون او با داشتن موهبت اختيار مي‌تواند عملكردهاي طبيعي حواسش را به ناهنجاري نيز سوق دهد. لذا از طريق رهنمودهاي تشريعي هم وي در اين زمينه به اعتدال و اجتناب، از افراط و توجه به نحوه‌ي انتخاب و گزينش حلالها و پاكيزه‌ها هشدار داده است تا مراقب كم و كيف مقدار و نوع غذاي مصرفي‌اش باشد و عوارض حاصله از انتخاب نامناسب و يا خارج از اعتدال را پيش‌گيري كند كه اين رهنمودها بعنوان «مسائل بهداشتي تغذيه» در قرآن قابل بررسي و توجه خواهد بود در آيه‌ي ۲۲ سوره‌ي بقره مي‌بينيم با توجه به اينكه تمام مواد و عناصر خلقت آدمي و منشأ رشد همه‌ي محصولات غذايي از زمين است خداوند آن را مقدم بر ديگر نعمت‌هاي لازم براي بشر منظور و بيان داشته است سپس به دومين عامل حيات بخش وي يعني آسمان و هوا كه در هر «دم» به آن نيازمندي دارد اشاره فرموده و پس از آن به آب كه مايه و اساس حيات سلولي و عامل اصلي حفظ شرايط محيط داخلي بدن يا «هموستاز» است مي‌پردازد و در پي آن ايجاد انواع محصولات نباتي و ميوه‌ها را به عنوان بخشي از نعمت‌هايش براي انسان يادآوري مي‌كند.


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۳
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.