no-img
دانلود پروژه

گزارش تخصصی درس املا (برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان با استفاده از راه های خلاقانه)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی درس املا (برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان با استفاده از راه های خلاقانه)
doc
آذر ۳, ۱۳۹۶
160 کیلوبایت
2000 تومان
29 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

گزارش تخصصی درس املا (برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان با استفاده از راه های خلاقانه)


دانلود گزارش تخصصی درس املا (برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان با استفاده از راه های خلاقانه)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از گزارش تخصصی :

همه ی ما دوران تحصیل و مدرسهی خود را خوب به یاد داریم. کلاسهای پرجمعیّتی که هر نیمکت با زحمت سه دانش آموز را در خود جای میداد. زمانی که زنگ املا فرا میرسید، معلم میگفت: بچّه»ها! نفرات وسط هر نیمکت بیرون بیایند و روی زمین بنشینندبچًه.هایی هم که در نیمکت نشسته اند، کیف هایشان را روی نیمکت بگذارند. سرمیزیها سر میز. ته میزیها هم تهمیز« کوهی از کیف بر روی میزها قرار میگرفت تا مبادا دانش آموزی سرخود را حرکت دهد و چشمش به املای دیگری بیفتد. سپس معلم با حالت دستوری و کلمه به کلمه، متن املا را میخواند.هنوز هم با گذشت سالها،حتی با تغییر کتابهای درسی، باز هم شاهد برگزاری چنین املاهایی در کلاس درس هستیم. این موضوع باعث تعجّب است که با وجود این همه تغییرات، باز هم به شکل سنتی به دانش آموزان املا میگوییم؟ آیاواقعا روش دیگری برای گفتن املا وجود ندارد؟ چرا سعی نمیکنیم در درس املا به شیوه هایی نو وجذاب هم توجّهی داشته باشیم؟اصلا چرا روشهای سنتی را کنار نمیگذاریم؟ مگر نه این است که ما بایستی این نونهالان باغ مدرسه را برای روزگاری جز روزگار خود تعلیم دهیم و تربیت کنیم.آیا تاکنون از خود آنان پرسیدهایم تا چه اندازه به این روشها علاقهمند هستند؟چرا زنگ املا در برخی مدارس به زنگی خشک و بیروح تبدیل میشود و هزاران چرا و دریغ دیگر! آیا فکر نمیکنید که دیگر زمان آن رسیده است که باور و نگاهمان را نسبت به درس املا تغییر دهیم؟ دانش آموزانمان را باور کنیم؟ به فکر شکوفایی خلاقیّت آنان باشیم و از املا گفتن سنتی بپرهیزیم و آنها را از این گرداب توالی و تکرار برهانیم؟

فهرست :

مقدمه
بیان مسأله
اهداف گزارش
ارزیابی از وضع موجود
گرد آوری اطلاعات
الف) شاخصهای کیفی وضع موجود
ب) شاخصهای کمّی وضع موجود
موانع موجود در یادگیری املا
بررسی علل غلط نویسی دانش آموزان
جمع آوری دادهها
ب)نظرسنجی از دانش آموزان
ج) مشاهده
تجزیه و تحلیل دادهها
پیشینه
الف) مبانی نظری
ب) پیشینه ی عملی
ارایه ی راهحل های پیشنهادی
الف ـ روشهای تقویت حافظه ی دیداری
ب ـ روشهای ابتکاری در جهت تقویت حافظه ی دیداری
ج ـ روشهای تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان ضعیف در املا
انتخاب راه حل ها
ارزیابی و اعتبار بخشی به راه حل ها
ارزیابی بعد از اجرای راه حل ها
الف) شاخصهای کیفی وضع مطلوب
مقایشه با شاخص
نقاط ضعف
نقاط قوت
نتیجه گیری
پیشنهاد و راهکارها
فهرست منابع


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۹
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.