
گزارش تخصصی اصلاح رفتارهای غیرمتعارف و نابهنجار دانش آموزان
دانلود گزارش تخصصی مدیر : چگونگی ایجاد راه حل ها و راهکارهای اصلاح رفتارهای غیرمتعارف و نابهنجار دانش آموزان
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش در ۲۸ صفحه
قسمتی از گزارش تخصصی :
شايد بتوان گفت كه فحش و ناسزا گفتن در بين نوجوانان يكي از دغدغه هايي است كه خانواده ها از ان رنج مي برند چرا كه نگران آينده فرزندشان ميباشند در اين گزارش تخصصی سعي بر آن شده است كه عوامل ايجاد اين رفتار و راه حل هاي اساسي براي كاهش اين رفتار نامتعارف بيان شود.من در اين تحقيق ابتدا به بيان موضوع تحقيق پرداختم و سپس با توصيف وضعيت موجود به بيان مسئله و جمع آوري شواهدي مبني بروجود مشكل يا همان مسئله پرداختم بعد از آن به گرد اوري اطلاعات از طريق مشاهده و ياداشت برداري و همچنين از يافته هاي علمي ديگران استفاده شده است وبا استفاده از شيوه شش پرسش يافته ها تجزيه و تحليل شده است راه حل هاي پيشنهادي با مشاركت همكاران بيان شده وپس از اعتبار سنجي توسط همكاران وشوراي دبيران به مدت دو هفته روز اجرا گرديد و بعداز ان مدت دوبار ه مورد ارزيابي قرار گرفت و در نهايت نتيجه گيري منطقی صورت گرفت كه نتايج آن در اين گزارش تخصصی بيان شده است.
پرخاشگری واكنش كلي نسبت به ناكامي است هرچند افراد هميشه پاسخهاي پرخاشگرانه آشكار از خود نشان نمي دهند وآن ها را در وجود خود سركوب مي كنند. مثلا پسري كه به وسيله يكي از همكلاسان خود مورد اهانت قرار گرفته غالبا به طور فيزيكي به او حمله ور مي شود.وفحش وناسزا ، زدوخوردها ودعوا هاي حياط مدرسه، خود نشانه هايي ازاين پرخاشگريهاست.گروهي از روانشناسان معتقدند كه طبقات اجتماعي غير مرفه جامعه ،بيشتر از طبقات متوسط ومرفه جامعه احساسا ت پرخاشگرانه خود را ابراز وآشكار مي سازند. (نژاد, ۱۳۷۸) كارن هورني روانشناس معروف معتقد است كه سركوب همه احساسات پرخاشگرانه وخصمانه از نقطه نظر سلامت روان بسيار بد وگاه خطر ناك است زيرا سركوب چنين احساساتي سر انجام به اضطراب و واكنشهاي عصبي مي انجامد بنابراين پيشنهاد مي كند كه انسان بايد گهگاه احساسات خصمانه خويش را ابراز كند تااز شدت فشار دروني جلوگيري به عمل آيد.نكته مهم آنست كه همه افراد دچار احساسات پر خاشگرانه مي شوند وروانشناسان كانالهاي اجتماع پسند متعددي را براي تسكين ورهايي از اين احساسات بيان مي كنند كه به ويژه در مدارس مي توانند مور د استفاده قرار گيرند. ازجمله مسابقات ورزشي ، نقاشي، نمايشنامه وغيره مي باشد. (نژاد, ۱۳۷۸) اینجانب ……….. ، مدت …….. سال است که مشغول خدمت در نظام تعلیم و تربیت این مرزو بوم هستم . در حال حاضر پست سازمانی من مدیریت آموزشگاه ……. شهرستان …….. می باشد. دراين مدرسه بين همكاران جو بسيار صميمي وجود دارد ومدرسه اي است داراي نظم و انضباط .در كلاس سوم اين آموزشگاه دانش آموزي دارم بنام سمیرا كه باتوجه به اينكه از نظر درسي مشكلي ندارد اما هنگامي كه درگروه قرار مي گيرد با دوستانش درگير مي شود و از الفاظ ركيك ونا متعارف (فحش دادن به پدر ومادر دانش اموزان) استفاده مي كند كه اين عمل او باعث رنجش وناراحتي دوستانش مي شود من بارها با او صحبت كرده ام ودليل اين رفتار را از او سوال كر ده ام واو هر بار جوابي مي دهد يك بار مي گويد دست خودم نيست يا مي گويد نمي توانم ومن اورا بار ها راهنمايي كرده ام اما باز هم این رفتار را از خود نشان مي دهد واين عمل او باعث شده كه بد نبال پيدا كردن دلايل اين رفتار او باشم تا بتوانم آنرا شناسايي و بر طرف كنماين موضوع را با معاونین وساير همكاران درميان گذاشتم تانظر آنان را درمورد رفتار اين دانش آموزبدانم دفتر انضباطي مدرسه راهم بررسي كردم وباتوجه به نظر همكاران و ارزيابي دفتر انضباطي به اين نتيجه رسيدم كه اين دانش آموز درهمه كلاس ها وگروه ها چنين رفتاري دارد به همين دليل اين مساله توجه مرا بيشتر به خود جلب كرد كه چرا اين دانش آموز از اين الفاظ استفاده مي كندو اين مسئله براي من به وجود آمد كه من به عنوان يك مدیر چگونه مي توانم اين رفتار (فحش و ناسزاگویی) را در دانش آموزم برطرف كنم؟
دیدگاه ها