no-img
دانلود پروژه

کنش پژوهی (علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از روشهای نوین تدریس دانش)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
کنش پژوهی (علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از روشهای نوین تدریس دانش)
doc
دی ۲, ۱۳۹۶
4 مگابایت
2000 تومان
41 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

کنش پژوهی (علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از روشهای نوین تدریس دانش)


دانلود کنش پژوهی (علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از روشهای نوین تدریس دانش)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

کنش پژوهی (علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از روشهای نوین تدریس دانش) با رعایت همه نکات مربوط به کارورزی ۳ و کنش پژوهی ریاضی آماده و تکمیل جهت استفاده شما تدوین و آماده دانلود میباشد.

قسمتی از کنش پژوهی :

با توجه به اهمیت درس ریاضی ،وعدم علاقه به آن از سوی دانش آموزان که منجر به ناتوانی دریادگیری شده      وهمچنین باعث افت تحصیلی و اتلاف بودجه شده. وبه سرزنش و تحقیردانش آموزان،تشکیل خودپنداره ضعیف و کاهش عزت نفس آنان انجامیده وباعث می گردد که اعتماد به نفسشان ضعیف  شود. از این رو و بر اساس وظیفۀ خطیر الهی و تعهد شغلی خود واحساس مسولیتی که در برابر دانش آموزان خود داریم، باید سعی کنیم در صدد رفع این مشکل برایم.بنابراین تصمیم گرفتم در ابتدای امر علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به وسیله روش ها و راهکار ها و فناوری های نوین به حل آن مبادرت ورزم.انگیزۀ اینجانب به عنوان دبیرریاضی مقطع متوسطه اول این است که با استعانت از خداوندمتعال واستفاده از نقطه نظرات همکاران،به بررسی موانع ایجاد شده پرداخته وهمچنین با بهره مندی ازوسایل  الکترونیکی و کارهای عملی ، ،تجربیات و راهکارهای ابتکاری ،مهارتهایی را در رابطه با درس مهم ریاضی ایجاد کنم و همچنین روش ها وطرح های مناسبی را در جهت علاقه مندی آنان  به مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره فراهم نمایم.مسأله ای که مطرح است و بسیار فکر مرا به خود مشغول کرده بود این است که با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعالیت های کلاس،در راستای هدف این کنش پژوهی چگونه توانستم با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین یادگیری انگیزه وعلاقه دانش آموزان پایه هشتم متوسطه اول را در درس ریاضی بالا ببرم ؟به عبارت روشنتر با استفاده از چه روشهای می توان،زمینه مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیت های مربوط به درس ریاضی را فراهم نمود.اما نکته مهمی که هست ،ما باید بدانیم که دانش آموزان را همان گونه که هستند بپذیریم،و با زمانی که خودمان دانش آموز بودیم مقایسه نکنیم ، بلکه خود آنها را با خودشان مقایسه کنیم وروش های تدریسمان نیز متناسب با آنها باشد وباید باور کرد که امروزه با گسترش فناوری های جدید اطلاعات وارتباطات کلاس های درس دیروز که تنها وسیله کمک آموزشی آن گچ وتخته سیاه بود را باید کنار گذاشته واز وسایل الکترونیکی جدید (موبایل،تبلت، نرم افزارهای ،کامپیوتر و…) باید استفاده کرد.از این رو از بین کلاس های آموزشگاه  پایه هشتم را از آنجای که سال گذشته نیز با آنها درس داشته ام و با روحیاتشان آشنایی بیشتری دارم ، را انتخاب نموده ، و با استفاده از برنامه ریزی های که از همان آغاز سال تحصیلی جدید در نظر داشته  این هدف را دنبال نموده. در  امتحانات ریاضی ترم اول، دو کلاس مورد پژوهش افزایش حدود ۱۰نمره ای میانگین نمرات در امتحان ریاضی،  نسبت به اولین امتحانی که گرفته شده بود، خود نشان دهنده موفقیت روش در نظر گرفته شده بود. وهمچنین افزایش حدود ۸۰درصدی  فعالیت گروهی دانش آموزان در کلاس درس ریاضی، و ایجاد شور و نشاط وجنب و جوش در آنان در ماه های پایانی سال تحصیلی که کاملا مشهود بود نشان دهندۀ موفقیت طرح بود.از خدای متعال خواستارم که مرا در این امر یاری نمایید. تا بتوانم این روش را در سال های آینده نیز در کلاسهای درس خود اجرا نمایم.


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۴۱
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.