no-img
دانلود پروژه

طرح جابر با موضوع هرم غذایی


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
طرح جابر با موضوع هرم غذایی
doc
شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
7 مگابایت
4000 تومان
4000 تومان – خرید

طرح جابر با موضوع هرم غذایی


طرح جابر هرم غذایی

طرح جابر با موضوع هرم غذایی به همراه دفتر کارنما و آموزش تنظیم کارتو پلاست ، کامل و آماده استفاده توسط دانش آموزان و والدین و آموزگاران می باشد.

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

طرح جابربن حیان

موارد موجود در این مجموعه :

پوستر های طرح جابربن حیان با موضوع هرم غذایی

عکس و تابلوی نمایش طرح جابر در مورد هرم غذایی

مطالب علمی آموزشی درباره طرح جابر هرم غذایی

به همراه دفتر کارنما طرح جابربن حیان

قسمتی از طرح جابر هرم غذایی :

هرم غذایی نشان دهنده گروه هاي غذايي و موادي است كه در هر گروه جاي مي گيرند.قرار گرفتن موادغذايي در بالاي هرم كه كمترين حجم را در هرم اشغال مي كند به اين معني است كه افراد بزرگسال بايد از اين دسته از مواد غذايي كمتر مصرف كنند (مانند قندها و چربي ها)هر چه از بالاي هرم به سمت پايين نزديك مي شويم حجمي كه گروه هاي غذايي به خود اختصاص مي دهند بيشتر مي شود كه به اين معني است كه مقدار مصرف روزانه اين دسته از مواد غذايي بايد بيشتر باشد. هرم غذایی و کاربردش در رژیم مجموعه : رژیم و تغذیه هرم غذایی و کاربردش در رژیم هر موجود زنده برای رشد، ادامه زندگی و انجام اعمال حیاتی نیاز به مصرف مواد غذایی دارد هر فردی باید بداند که بدن در هر شبانه روز به مواد غذایی ( پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین ها، مواد معدنی و آب ) نیاز دارد. گروه های غذایی برای تامین نیاز های غذایی روزانه هر فرد می باشد. روزانه باید از تمام گروه های غذایی در برنامه غذایی استفاده شود. هیچکدام از گروه ها تمام مواد مغذی را به تنهایی ندارد و برای تامین نیازهای غذایی بدن باید از تمام گروه های غذایی استفاده شود.گروه میوه و سبزیجاتنان و غلات ( نان، برنج، ماکارونی، غلات صبحانه )شیر و محصولات لبنی ( شیر، پنیر، ماست و بستنی )گوشت و جایگزین های آن ( گوشت بدون چربی، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لوبیا، عدس، آجیل و دانه ها )همچنین گروه هایی از غذاها مانند ( بیسکویت، شیرینی، شکلات، چیپس، چربی ها و روغن ها ) هستند که قند و چربی بالایی دارنددر طول شبانه روز به مقدار مناسبی از این گروه های غذایی نیاز داریم.نان و غلات و حبوباتمیوه و سبزیجاتشیر و محصولات شیرگوشت و جایگزینصبحانه: غلات، شیر، ماست و یک لیوان آب میوهحبوباتهلو و آب میوهشیر و  ماستناهار: ساندویج، سالاد، تن ماهی، سیبنانسالاد، سیبماهی تنشام: نان ذرت مکزیکی، گوشت چرخ کرده، پنیر و سالادنان ذرت مکزیکی بسته بندیسالادپنیرگوشت قیمهشام: سبزیجات و عدس کاری با برنج بخار پز شدهبرنجسیب زمینی، گل کلمعدسگروه میوه و سبزیجاتمعرفی کامل گروه های غذاییاین گروه پر از مواد مغذی و با ارزش که برای سلامتی مفید است. میوه های مقدار زیادی ( فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی ( فولات، پتاسیم )، ویتامین ها ( A, C ) و مواد فتوشیمیایی که به میوه ها رنگ می دهد. میوه و سبزیجات تازه به محافظت از بیماریهای قلبی و سرطان کمک می کند و اکثراً کم کالری هستند که برای حفظ وزن سالم موثر هستند. میوه و سبزیجات تازه دارای آنتی اکسیدان هستند که به محافظت از بدن کمک می کند. روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات (حداقل دو واحد میوه و سه واحد سبزیجات در روز )برای مثال دو عدد زردآلو در فرد بزرگسال و یک عدد برای کودک خردسال استفاده شود.

برای دانلود و خرید طرح جابربن حیان با موضوع هرم غذایی به همراه دفتر کارنما از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.