no-img
دانلود پروژه

درس پژوهی قرآن سوم ابتدایی روخوانی سوره الرحمن


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
درس پژوهی قرآن سوم ابتدایی روخوانی سوره الرحمن
doc
بهمن ۲۱, ۱۳۹۷
3 مگابایت
3000 تومان
28 صفحه (word)
3000 تومان – خرید

درس پژوهی قرآن سوم ابتدایی روخوانی سوره الرحمن


درس پژوهی قرآن پایه سوم ابتدایی درس روخوانی سوره الرحمن – دقیق ترین نمونه با فرمت ورد word قابل ویرایش در ۲۸ صفحه به صورت کامل و آماده در اختیار شما فرهنگیان گرامی میباشد.

درس پژوهی ابتدایی

درس پژوهی مورد نظر درس پژوهی قرآن سوم دبستان روخوانی سوره الرحمن با رعایت همه نکات مربوط به درس پژوهی آماده و تکمیل جهت استفاده شما معلم ابتدایی گرامی بوده و با رعایت آخرین بخشنامه تدوین و آماده دانلود میباشد. درس پژوهی حاضر کاملترین نمونه با فرمت ورد word قابل ویرایش در ۲۸ صفحه کامل و آماده با فصل بندی دقیق جهت استفاده درس پژوهی سوم ابتدایی هم اکنون میتوانید از آن بهره مند شوید. همینطور میتوانید سایر درس پژوهی مورد نظر خود را نیز در سایت استفاده نمایید.

قسمتی از درس پژوهی حاضر :

قرآن، پيام روشن الهي است که همه انسان ها را به راستي و رستگاري دعوت مي کند. از صدر اسلام تا کنون، آموزش اين پيام جاودانه الهي، از مهم ترين اهداف تعليم و تربيت در ميان مسلمانان بوده است. در کشور ما نيز، به اقتضاي جايگاه دين اسلام در فرهنگ مردم ايران و جايگاه ويژه قرآن در اعتقادات ديني، بايد آموزش قرآن مورد توجه همگان باشد تا شرايط مساعد براي تحقق اهداف اين آموزش فراهم آيد. از اين رو، درس قرآن در ميان درس هاي گوناگون دوره هاي تحصيلي، از اهميت ويژه اي برخوردار است. نگاهي اجمالي به دستاورد آموزش قرآن در کشور ما نشان مي دهد که اين دستاورد، نه با اهميت و جايگاه ويژه قرآن در اسلام تناسب دارد و نه با ميزان علاقه و اهميتي که تمام آحاد مردم براي قرآن کريم قايل هستند. از اين رو به دنبال توصيه ها و تأکيدات مکررمقام معظم رهبري در اعتلاي آموزش قرآن در آموزش و پرورش، تلاش هاي نسبتاً همه جانبه اي در فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي اعتلا و تقويت آموزش قرآن آغاز شد. بديهي است اهداف آموزش قرآن اولين و مهم ترين امري بود که بايد مورد بازنگري و ملاحظه کارشناسانه قرار مي گرفت تا بر اساس آن ساير اجزا و ارکان يک برنامه آموزشي مانند: اصول حاکم برآموزش قرآن، سازماندهي منطقي محتوا، روش هاي مناسب آموزش، تربيت معلم و ارتقاي توانايي معلمان قرآن، نظام و شيوه هاي ارزش يابي، و ويژگي ها و توليد مواد آموزشي و کمک آموزشي، تعيين و تدوين شود. در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با روخوانی سوره الرحمن آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن.منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس درس ناپديد می شود.در اينجا بهبود کلاس درس در درجه­ي اول اهميت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛ هدفهای  سه گانه ی تعلیم و تربیت.

برای دانلود و خرید نمونه درس پژوهی قرآن کلاس سوم ابتدایی روخوانی سوره الرحمن به صورت کامل و دقیق از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.