no-img
دانلود پروژه

درس پژوهی اول ابتدایی کتاب فارسی نشانه ش


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
درس پژوهی اول ابتدایی کتاب فارسی نشانه ش
doc
بهمن ۲۱, ۱۳۹۷
3 مگابایت
3000 تومان
40 صفحه (word)
3000 تومان – خرید

درس پژوهی اول ابتدایی کتاب فارسی نشانه ش


نمونه درس پژوهی اول ابتدایی کتاب فارسی درس نشانه ش – دقیق ترین نمونه با فرمت ورد word قابل ویرایش در ۴۰ صفحه به صورت کامل و آماده در اختیار شما فرهنگیان گرامی میباشد.

درس پژوهی ابتدایی

درس پژوهی مورد نظر درس پژوهی فارسی پایه اول دبستان نشانه ش با رعایت همه نکات مربوط به درس پژوهی آماده و تکمیل جهت استفاده شما معلم ابتدایی گرامی بوده و با رعایت آخرین بخشنامه تدوین و آماده دانلود میباشد. درس پژوهی حاضر کاملترین نمونه با فرمت ورد word قابل ویرایش در ۴۰ صفحه کامل و آماده با فصل بندی دقیق جهت استفاده درس پژوهی پایه اول هم اکنون میتوانید از آن بهره مند شوید. همینطور میتوانید سایر درس پژوهی مورد نظر خود را نیز در سایت استفاده نمایید.

قسمتی از درس پژوهی حاضر :

پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی  با موضوع نشانه ش فارسی اول ابتدایی  اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت ۷ نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد.از آن جا که مسأله آموزش کودکان در پایه‌های ابتدایی نیازمند استفاده از شیوه‌های متفاوتی می‌شود و هم چنین و محتوای درسی از مجموعه‌ای از مهارت‌ها (مشاهده کردن، پیش‌بینی کردن، بررسی فرضیه و …) و معلومات سازماندهی می‌شود که در نهایت کودکان را به بروز کنش عقلانی معطوف به نتایج مشهود و فهم عمیق دانش‌ها و ارزش‌ها سوق می‌دهد. لذا چالش‌های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می‌توانیم در تدریس دروس مرتبط به صورت موثر عمل کرده و اهمیت درس را به صورتی شایسته به دانش‌آموزان بفهمانیم. پس از اجرای طرح درس اولیه (سناریو) و بازبینی آن، نهایتاً سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد.درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است . بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد .اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يک گروه از معلمان هم  رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد ، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد ، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد ، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد ، نتيجه آزمايش را نقد کنيد ، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد ، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد . به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه  مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !درس پژوهی یکی از اقدامات جالب و خاص در سطح آموزش و پرورش است.با توجه به دشواری‌های و مشکلاتی که در سر راه تدریس و آموزش وجود دارد همکاری و مشارکت همه‌ی همکاران و استفاده از اندیشه‌های همدیگر یکی از بهترین اقدامات صورت گرفته در سطح مدارس می‌باشد.با توجه به نقش درس پژوهی و بهبود درس، همه‌ی همکاران تصمیم گرفتیم که درباره‌ی درس نشانه ش از فارسی اول ابتدایی  که مسئله‌ی مهمی اتلاق می‌شود با هم به پژوهش بپردازیم و همت کردیم تا روش‌های بهتری برای کار با دانش‌آموزان به دست آوریم.درس پژوهی  فرایندی است پژوهشی که بر چرخه یادگیری گروهی – کیفی – مشارکتی – مداوم – عمل بازاندیشی و بازبینی یافته ها استوار است. در درس پژوهی کار با مسئله شروع می شود. اگر می خواهید آموزش را بهبود بخشید اثر بخش ترین جا برای این کار کلاس درس است و بهبود در کلاس درس در درجه اول اهمیّت است.درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن.منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس درس ناپديد می شود.در اينجا بهبود کلاس درس در درجه­ي اول اهميت است.

اهداف کلی :

آشنایی دانش آموزان با صدا و نشانه ی « شـ ش» (مفهوم محوری)

آشنایی با نعمت های خداوند، از قبیل : چشم و گوش سالم، دست و پا  و …

تقویت و نهادینه کردن ۴ مهارت اصلی زبان آموزی

(گوش کردن – سخن گفتن – خواندن و نوشتن)

اهداف جزئی :

دانش آموزان با شکل نشانه ی « شـ ، ش» آشنا شوند.

دانش  آموزان با نحوه ی نوشتن « شـ ، ش » آشنا می شوند.

دانش آموزان بتوانند نشانه ی « شـ ، ش » را از میان سایر نشانه ها تشخیص دهند.

دانش آموزان با برخی از کلماتی که دارای نشانه ی « شـ ، ش » هستند، آشنا شوند.

دانش آموزان با ارتباط میان چشم و گوش با بینایی و شنوایی، آشنا شوند.

دانش آموزان ترکیب صامت ها و مصوتها خوانده شده را یاد بگیرند.

دانش آموزان توانایی خواندن و نوشتن کلمات جدید، با حروف خوانده شده را کسب نمایند.

برای دانلود و خرید درس پژوهی کلاس اول ابتدایی کتاب فارسی نشانه ش به صورت کامل و دقیق از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.