
گزارش تخصصی معاون آموزشی (چگونگی افزایش دادن نشاط در دانش آموزان مدرسه راهنمایی درهنگام ساعات استراحت کلاسی)
دانلود گزارش تخصصی معاون آموزشی (چگونگی افزایش دادن نشاط در دانش آموزان مدرسه راهنمایی درهنگام ساعات استراحت کلاسی)
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش در ۲۰ صفحه
قسمتی از گزارش تخصصی :
با توجه به این که اینجانب به عنوان معاون آموزشی مشغول هستم و دغدغه اصلی من ساعت استراحت کلاسی است که بچه ها دائما در حال دعوا و لگد بازی می باشند تصمیم گرفتم که چه کار کنیم تابتوانیم ساعت استراحت دانش آموزان رابه ساعت شادوبانشاطی تبدیل کنیم وچگونه برنامه هایی درساعات استراحت کلاسی برای شادابی بچه ها می توانیم داشته باشیم و آیا حضور معاون در ساعات استراحت کلاسی دانش آموزان می تواند درشاد کردن دانش آموزان تاثیر بگذارد و ساعات استراحت کلاسی چقدر باشد تا بچه هادرآن زمان لذت کافی ببرند. پس از انجام اقدامات مد نظر، محیط مدرسه تا اندازه ای تغییر کرد که این تغییر هم در رفتار دانش آموزان مشهود بود و هم دانش اموزان و معلمان در ساعات استراحت کلاسی احساس آرامش بیش تری داشتند و هم موجب یادگیری بهتر دروس دانش آموزان در کلاس گردید. ساعت استراحت کلاسی دانش آموزان هم فرصتی برای استراحت ورفع خستگی نوجوانان ونوجوانان وهم مهمترین وسیله اجتماعی شدن آنان به شمار می رود و تجربیاتی که دانش آموزان در ساعت تفریح به دست می آورند می تواند در نگرش آنان نسبت به خود و مدرسه و تحصیل اثر بگذارد و فرصتی است که باگروهای سنی مختلفی ضمن بازی گروهی باهم دوست شوند در کشور ما نقش معاون مدرسه دراین زمینه برجسته است ومدیرنقش چندانی ندارد. اینجانب …….. ، دارای مدرک ……. ، مدت ……. سال است که مشغول خدمت در نظام تعلیم و تربیت این مرزو بوم هستم . در حال حاضر پست سازمانی من معاونت آموزشی آموزشگاه ……. شهرستان …….. می باشد.
نشاط را می توان به شادی و شور وشعف معنا کرد اما به خودی خودشادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها و لوازم امکانات و محیط مناسب است تابه نشاط معنای واقعی بخشد.اکنون باید ببینیم نشاط درمدرسه که یک محیط آموزشی وتربیتی محسوب می شودبه چه امکانات وشرایطی نیازمنداست که با آنهابتوان محیطی مناسب وموفق درتربیت وآموزش وارتقای علمی دانش آموزان درفضایی کاملا متنوع صمیمی وباانگیزه های مثبت ایجادکرد.برای رسیدن به چنین هدفی باید به عوامل ذیل به عنوان ضروریات یک محیط علمی بانشاط توجه شود.به عقیده روانشناسان رنگ اشیاء فضا ولباس افراد تاثیر مستقیمی دربرقراری ارتباط شخص با آنهاداردبارهاکوشیده ایم با فرد وفضا ویا حتی غذایی که می خوریم ارتباط برقرارکنیم اما نتوانسته ایم زیرااین دقیقا تاثیر رنگ آنها بر روان ماست ازاین روتازمانی که دانش آموزان نتوانند خود را با قضای کلاس و اشیای داخل آن میز و نیمکت لباس معلم و مانند آنها تطبیق دهد نمی تواند از حضور در کلاس درس لذت ببرد و در فضای آن احساس آرامش کند. به همان میزان که رنگ قرمز محرک و شادی بخش است و رنگ آبی ایجاد آرامش می کندواحساسی آمیخته باصلابت وشکوه درفرد ایجاد می کندورنگ صورتی مهربانی و عطوفت ایجاد می کند.
دیدگاه ها