
اقدام پژوهی چگونه توانستم بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش درس فلسفه را برای دانش آموزان جذاب نمایم؟
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش درس فلسفه را برای دانش آموزان جذاب نمایم؟
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش
قسمتی از اقدام پژوهی :
از وقتي درآموزش و پرورش بعنوان دبير درس فلسفه مشغول به كارشده ام هر وقت پاي صحبت دبيران اين درس نشسته ام ازگله و شكايت آنها مبني بر اينكه دانش آموزان نسبت به اين درس علاقه نشان نمي دهند رنج برده ام و هميشه اين سوال مرا به خود مشغول كرده است كه چرا دانش آموزان نسبت به اين درس خاص اينگونه رفتارمي كنند؟ و با توجه به آمارهاي موجود درصد قبولي و ميانگين نمرات اين درس نيز پايين است؟ در ذهن خودم تحليل ها و دلايل خاصي هم براي اين رفتار دانش آموزان پيدا مي كردم. مانند اينكه: اين درس براي دانش آموزان خشك و بي جاذبه است. كلمات آن سخت و غير قابل فهم و درك است.ـ اين درس در سالهاي قبل از پايه سوم پيش نيازي ندارد. اين دو كتاب عاري از عكس و تصاوير جذاب براي جلب توجه دانش آموزان است.ـ تدريس اين دو كتاب در بيشتر مواقع توسط دبيران غيرمتخصص انجام گرفته است كه آنها هم در تدريس اين دو كتاب دچار مشكل بوده اند و يا حتي خودشان نيز به تدريس اين درس علاقه اي ندارند و به خاطر پركردن ساعات موظف خود مجبور شده اند كه در اين كلاسها تدريس كنند. دانش آموزان با الفاظ و مفاهيم فلسفه آشنا و مأنوس نيستند و كلماتي كه در آن استفاده مي شود كاملاً تخصصي و دور از ذهن دانش آموزان مي باشد. دانش آموزان از مفاهيم اين دروس در ذهن خود غولي ساخته اند كه هيچگاه دست يافتني نيست و نمي توانند اين درسها را ياد بگيرند.
فهرست :
چکیده
مقدمه
بیان مساله
توصیف وضعیت موجود
شیوه گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
تجزیه وتحلیل داده ها
نظرات همکاران
راهکار های پیشنهادی
اجرای راه حل جدید و نظارت بر آن
ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی
نتیجه گیری
مشکلات کتاب فلسفه دبیرستان از دیدگاه دانش آموزان
منابع قابل استفاده
قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۰
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.
دیدگاه ها