
اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم؟
اقدام پژوهی ناخن جویدن با موضوع چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم؟
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش در ۲۷ صفحه
قسمتی از اقدام پژوهی :
جویدن ناخن یکی از عادات کودکان است که والدین را بسیار ناراحت و کلافه می کند. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً ۳۸ درصد کودکان ۶ ۴ ساله ناخن هایشان را می جوند.این عادت تا ۱۰ سالگی به اوج خود می رسد و در مواردی تا ۶۰ درصد کودکان افزایش می یابد. همچنین بیشترین میزان ناخن جویدن در پسران ۱۴ ۱۳ ساله است. ناخن جویدن در دختران حدود ۱۱ سالگی به بیشترین حد خود می رسد. جالب این که تقریباً ۲۰ درصد نوجوانان کماکان درگیر این مشکل هستند و ۲۰ ۱۰ درصد این عده نیز تا بزرگسالی عادت ناخن جویدن را حفظ می کنند.اينجانب محبوبه کاظمی دارای ۲۴ سال سابقه تدريس در مقطع ابتدايي ميباشم. شاكر خداوند مهرباني هستم كه لطفش را هيچوقت از بندهاش دريغ نميورزد و افتخار ميكنم كه بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبيا و اولياي الهي باشم و نور دانش و توانايي را در اين دانشآموزان ميهن اسلامي شعله ور نمايم. در هفتههاي اول سال تحصيلي ۹۴ـ ۹۳ متوجه دانشآموزي به نام علی شدم كه دائماً در حال جويدن ناخن بود. علی دانشآموزي به ظاهر ساكت، اما دروني طوفاني و متلاطم داشت. لذا مشاهدهي اين وضعيت برايم خوشايند نبود. به خدا توكل كردم و از او خواستم تا با كمكش مشكل بندهي معصوماش را برطرف نمايم. در اين زمينه در عوامل به وجود آورنده مشكل علی چند فرضيه مطرح شد؟ براي پيدا كردن جوابهاي فرضيه شروع به گردآوري اطلاعات كردم كه علت اصلي اختلاف والدين و درگيري آنها بود كه علی براي آرام كردن خود و ابراز آن به ناخن جويدن روي آورده است، براي اصلاح رفتار آن اقداماتي از قبيل از ۱ـ جلسه مشاوره با خانواده ۲ـ مسئوليت دادن و شركت دادن علی در كارها و فعاليتهاي گروهي ۳ـ جلسه مشاوره با انجمن اولياء و شوراي دانشآموزي ۴ـ معرفي علی به مركز مشاوره شهرستان نهاوند انجام گرفت كه نتيجه آن باعث شد كه علی عادت بد ناخن جويدن را كنار بگذارد و خودش هم به اين مسأله پي برد كه ناخن جويدن راهي براي حل مشكل نميتواند باشد بايد با فكر كردن و تلاش و كمك گرفتن از بزرگترها به حل مشكل خود بپردازد.
فهرست :
چكيده
مقدمه
بيان مسأله
توصيف وضعيت موجود
گرد آوری شواهد یک
تجزيه و تفسير دادهها
انتخاب راه جديد
تعريف و تبيين كليد واژه ها
اضطراب
اجراي راه جديد: براي تغيير رفتار او اقدمات زير را بعمل آورد
جلسه مشاوره با خانواده
گردآوري شواهد شماره دو
نتيجه گيري
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن
محدوديتها
پيشگيري
پيشنهادات
منابع
برای دانلود و خرید اقدام پژوهی در مورد ناخن جویدن با موضوع چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم؟ به صورت کامل و دقیق از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.
دیدگاه ها