no-img
دانلود پروژه

اقدام پژوهی معاون پرورشی (چگونه توانستم شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم؟)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی معاون پرورشی (چگونه توانستم شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم؟)
doc
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷
220 کیلوبایت
2000 تومان
27 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

اقدام پژوهی معاون پرورشی (چگونه توانستم شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم؟)


دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی (چگونه توانستم شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم؟)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از اقدام پژوهی :

بر اساس اهمیت موضوع دانش آموز و ارتباط با قرآن و معارف قرآنی، راهکارهای مربوط به حیطه وظایف وزارت آموزش و پرورش، مهمترین راهکارهای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان دانش آموزان بوده است .با اينكه ما معتقديم قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اعظم(ص) در ميان مسلمين است، امت اسلامى آنگونه كه شايسته است براى استفاده از اين ميراث عظيم از خود همت نشان نداده و نمى‏دهد. جامعه اسلامى پس از وفات پيامبر اكرم(ص) على رغم تأكيدات فراوان آن حضرت مبنى بر وجوب رجوع و عمل به قرآن، به عنوان ثقل اكبر و فرا گرفتن علوم قرآن از اهل بيت به عنوان ثقل اصغر، از تمسك به اين حبل متين الهى محروم مانده است. در نتيجه جامعه اسلامى از جايگاه اصلى خويش كه قرآن آن‌ها را بدان مژده داده و مى‏فرمايد: «انتم الاعلون ان كنتم مؤمنين»، (آل عمران، ۱۳(ص)) باز مانده‏اند و امروزه به اين واقعيت تلخ مى‏بايد اقرار نمود كه جامعه اسلامى به دليل فاصله گرفتن از واقعيت قرآن و علوم اهل بيت، متحمل خسارت‏هاى جبران ناپذيرى شده است.بر همین اساس اینجانب در اقدام پژوهی …. تصمیم گرفتم هرچه بیشتر دانش آموزان این مجتمع را به مقوله مسابقات قرآنی و معارف اسلامی و احکام و همچنین مسابقات و برنامه های پرورشی راغب سازم.

جوانی و نوجوانی ، بهار عمر و هنگام شكوفايى آن و آغاز فراز و نشيب‌هاى روحى و جسمى و رسيدن به رشد است. در اين دوره كم‏كم شخصيت انسان شكل مى‏گيرد و پرسش‌هاى فكرى و فرهنگى بسيارى در ذهن دانش آموز پيدا مى‏شود. (بلر، ۱۳۷(ص)، ص (ص)۳) روزهاى دانش آموزى لبريز از زيبايى، نشاط، احساسات، لذت‌هاى متنوع، تفريح و آراستگى است. از سوى ديگر، خداجويى و خدايابى و دين‏باورى از ويژگي‌هاى اين دوران است. با درك اين ويژگي‌ها و انرژى متراكمى كه در آن‌ها وجود دارد و با تبيين صحيح باورها و ارزش‌هاى دينى و مذهبى، مى‏توان روح ناآرام دانش آموز را آرامش و اطمينان بخشيده و او را به نجات و كمال رساند.نهادهای فرهنگی جامعه وظيفه دارند قرآن كريم را كه تجلى‌گاه خداوند و يگانه وسيله ارتباط ميان بندگان و آفريدگار جهان است، به ميان دانش آموزان بياورند و آنان را با كتاب خدا آشنا، و انديشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ كنند و بدين وسيله، قرآن را از انزوا و مهجوريت خارج سازند تا فرستاده خدا در روز قيامت، لب به گلايه نگشايد: «و قال الرسول يا ربّ انّ قومى اتخذوا هذا القرآن مهجوراً»؛ (فرقان، ۳۰) و رسول خدا گفت: پروردگارا (با اينكه هشدار دادى و فرمودى اگر مى‏خواهيد سربلند و عزيز باشيد، به قرآن عمل كنيد) قوم من (نه تنها آن را ترك كردند) دورى از قرآن را پيشه خود ساختند.بهترين فرصت براى آشنایی با قرآن و معارف قرآنی، و احکام دوره دانش آموزى است؛ چرا که آنچه در اين دوره فرا گرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود. حضرت امام خمینی (ره) در طول نهضت خود همواره دانش آموزان را مى‏ستود و آنان را ارشاد و راهنمايى مى‏كرد و براى پيشبرد آرمان‌هاى اسلام بر آنان سرمايه‏گذارى مى‏نمود:«شما دانش آموز‌ها اميد من هستيد، نويد من هستيد، اميد من به شما توده دانش آموز است. به شما توده محصل است. من اميد اين را دارم كه مقدرات مملكت ما، بعد از اين به دست شما عزيزان بيافتد و مملكت ما را شما عزيزان حفظ كنيد. شما دانش آموزان برومند، شما محصلين ارجمند، در هر جا از ايران كه هستيد بايد بيدار باشيد با بيدارى از حقوق خودتان دفاع كنيد». (خمینی، ۱۳۷۸، ج۲، صص ۸۰-۷(ص))


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۷
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.