no-img
دانلود پروژه

اقدام پژوهی (چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) اختلالات يادگيری دیسلکسی مریم را حل كنم؟)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی (چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) اختلالات يادگيری دیسلکسی مریم را حل كنم؟)
doc
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷
700 کیلوبایت
2000 تومان
24 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

اقدام پژوهی (چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) اختلالات يادگيری دیسلکسی مریم را حل كنم؟)


دانلود اقدام پژوهی (چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) اختلالات يادگيری دیسلکسی مریم را حل كنم؟)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از اقدام پژوهی :

اینجانب … چند سالی است که بعنوان … اختلالات یادگیری..  با دانش آموزان … با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال یکی از دانش آموزان مراجعه کننده به مرکز اختلالات، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. وی كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه در مورد وی توسط خودم و همکارانم انجام دادم در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود.پس از مطالعه و بررسي فراوان، روش هاي ويژه اي را براي بهبود وضعيت او به كار بستم. و از مربیان مرکز نیز بخصوص خانم لیلا کریمی همکاری خواستم. راه حل هاي مختلف را آزمايش كردیم. بهترين راه اين بود كه نوآوري هاي آموزشي را به كار ببریم و با استفاده از فناوري نو اختلالات يادگيري مریم را حل كنم. بنابراين از خانم کریمی خواستم که در بهبود مشکل مریم از روش IT استفاده کند . و خودم نیز راهکار های مختلف را به وی می دادم.با تلاش فراوان توانستم به نتيجه مطلوب برسم. به طوري كه پيشرفت مریم بسيار چشمگير بود. او نه تنها در درس رياضي و بخوانيم پيشرفت بسيار زيادي داشت بلكه مشكلات رفتاري او نيز به كلي رفع گرديد و همانند ساير دانش آموزان در فعاليت هاي كلاسي اش شركت مي كرد.نتيجه اي كه در نهايت به دست آمد اين بود كه: توانستم اختلالات يادگيري (ديسلكسي) مریم را با كمك همکارم و با استفاده از روش تدريس مبتني بر IT حل كنم و در اقدام پژوهی از او دانش آموزي فعال و علاقمند بسازم.

توجه به اهميت آموزش در دوران اوليه زندگي، پرداختن به پژوهش هاي علمي در برنامه هاي درسي دبستان امري كاملاً آشكار است. در دوران كودكي ساختار شخصيتي و رفتاري انسان بنيان گذاشته مي شود و اين دوران بسيار سرنوشت ساز است. امروزه به دليل آن كه كودكان پيوسته در معرض هجوم انواع رسانه ها و فناوري ها قرار دارند، لازم است فعاليت هاي يادگيري در روش هاي جديد، متفاوت و مهيج در آموزش و پرورش ارائه شود. استفاده از رايانه به عنوان ابزار آموزشي مفيد براي جستجوگري در شبكه جهاني به منظور كمك به دانش آموزان ابتدايي است. استفاده از اين فناوري دانش آموزان دوره ابتدايي را از شادي و هيجان بيش تري برخوردار مي كند.رايانه به دانش آموزان اين دوره كمك مي كند جزئيات دروس و مطالب كتاب را به خوبي فرا بگيرند. آموزش علوم، رياضي و قرآن و….. از طريق رايانه و گفتگوهاي رايانه اي و جلسات الكترونيك، به برنامه ريزي درسي و فعاليت هاي ديگر كلاسي، كمك زيادي مي كند.اطلاعات جديد و فناوري ارتباطات به طور قابل ملاحظه اي يادگيري دانش آموزان را بهبود مي بخشد و رايج ترين شيوه هاي دستيابي دانش آموزان به اطلاعات و دانش مورد نياز آن ها را تحت تأثير قرار مي دهد.


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۴
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.