no-img
دانلود پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات( IT ) بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی 2 کوشا باشم؟

دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات( IT ) بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی ۲ کوشا باشم؟
doc
مارس 7, 2017
130 کیلوبایت
10000 تومان
28 صفحه (word)
10000 تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات( IT ) بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی ۲ کوشا باشم؟


دانلود اقدام پژوهی معلمان شیمی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات (IT) بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی ۲ کوشا باشم؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی حاضر که جهت استفاده در اقدام پژوهی دبیر شیمی به صورت کامل و آماده قابل استفاده میباشد، این اقدام پژوهی دقیق ترین نمونه در فضای مجازی جهت استفاده شما فرهنگیان گرامی هم اکنون میتوانید از وب سایت دانلود پروژه با فرمت ورد قابل ویرایش در ۲۸ صفحه استفاده نمایید.

قسمتی از اقدام پژوهی حاضر :

درس شيمی از دروسي است كه درك مفاهيم آن از ديد دبيران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شيمي به دليل ويژگي آزمايشگاهي و كاربردي بودن، قابليت بالايي براي ارائه مفاهيم، باشبيه سازي و پويانمايي (انيميشن) رايانه اي دارد. در واقع بسياري از مفاهيم را كه نشان دادن آن ها حتي در آزمايشگاه دشوار يا غيرممكن است، مانند: حركت مولكول هاي گاز، حركت ذرات باردار درون يك محلول، ساختار مولكولي تركيبات، …. را مي توان با شبيه سازي رايانه اي به آساني قابل ارائه كرد. بنابراين بهره گيري از رايانه در كلاس درس موجب افزايش يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي شود. يكي از بارزترين تأثيرات بهره گيري از رايانه، تعامل فراگيران با يكديگر و با دبیر است. البته هنوز در ميان صاحبنظران، در زمينه سودمندي بهره گيري از رايانه در آموزش و يادگيري اختلاف نظرهايي وجود دارد، زيرا برخي از آنان رويكرد به اين مقوله را تنها موجي گذرا مي دانند و در مورد تأثير عميق و واقعي آن ترديد دارند و برخي ديگر رؤياي مدرسه هوشمند، مدرسه بدون ديوار، مدرسه مجازي و …. در سر مي پرورانند.اینجانب …. دبیر شیمی آموزشگاه ….. در اين طرح اقدام پژوهی سعيم بر اين بوده است كه در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم. بنابراين در پي روشي براي تلفيق فناوري هاي نو در امر تدريس بودم. به دليل حساسيت هاي خاص كتاب شيمي۲، و وجود مطالب حجيم و سنگين در اين كتاب، تصميم گرفتم كه امسال اين روش را در كلاس … انجام دهم. لازم به ذكر است اين روش البته با كمي تفاوت سال قبل در كلاس اول انجام شد كه نتيجه خوبي داشت. در انجام اين طرح مشكلات بسياري سر راهم بود كه با ترفندهاي مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبي را در كلاس به وجود آوردم. مشكل عمده اي كه داشتم اين بود كه روش هاي تدريس سنتي بخصوص در درس شيمي بيشتر از هر روش ديگري مورد قبول همگان بود، درنتيجه مي بايست روش سنتي را با فناوري هاي نو و از جمله IT و ICT ادغام مي كردم. با در نظر گرفتن شرايط حاكم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن كه متوجه شوند آهسته آهسته درگير فناوري هاي نو از جمله IT كردم.

فهرست :

چكيده

مقدمه

بیان مسئله

توصيف وضعيت موجود

گردآوري اطلاعات (شواهد۱)

پيشينه تحقيقات

نوآوري و تحول در كلاس درس

استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس

استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس

اجراي راه حل

گرد آوري اطلاعات (شواهد۲)

تجزيه و تحليل نتايج

ارزيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن

نتايج حاصل از اقدام

نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع مورد استفاده

برای دانلود و خرید اقدام پژوهی درس شیمی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات (IT) بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی ۲ کوشا باشم؟ به صورت کامل و دقیق از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.