no-img
دانلود پروژه

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی (چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی (چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟)
doc
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷
140 کیلوبایت
2000 تومان
29 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی (چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟)


دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی (چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از اقدام پژوهی :

انسان از سرآغاز زندگي ،يعني از زماني كه چشم به جهان مي گشايدبا سؤالات فراو اني رو به رو ميشود و تا زماني كه چشم از جهان فرو مي بندد ، در جست و جوي يافتن پاسخ آنهاست. پژوهش ،زمينه ساز رشد و توسعه پايدار جامعه است . يكي از زير بنا ترين فعاليتها در امر پويايي وپيشرفت هرجامعه ،پرداختن به فعاليت هاي پژوهشي ، به ويژه در مراكز علمي و فرهنگي است ( رشد معلم،آذر ۸۲)در طول تاريخ، انسان همواره كوشيده است تجارب و يافته هاي خود را به فرزندان و نسل آينده منتقل كند . اين نياز به آموزش و يادگيري ، سبب بقاي جوامع بشري شده و بدين سان، فرهنگ سازي وحفظ آن ، جزء لاينفك آرمان هاي انساني و شناسنامه انسان گرديده است. در جوامع نخستين ، ياددادن و ياد گرفتن به شيوه ي سنتي و از طريق باز سازي تجارب انجام مي شد و به صورت اطلاعات مورد نياز ، در عرصه ي زندگي حفظ مي گرديد و گسترش مي يافت . در نتيجه، مردم كمتر به فكرتوسعه بودند . در حالي كه در دهه هاي گذشته ، پيشرفت هاي مهمي صورت گرفته و تقريباً اكثر ابداعات، مربوط به يك صد سال گذشته است. توليد و گسترش سرسام آور اطلاعات ، دانش و كسب مهارت در علوم، وظايف نسل امروز را در مقايسه با نسل گذشته ، افزون تر ساخته است . تجارب بيش از هشتادوشش ميليارد انسان، دست آوردهاي ارزنده اي است كه بايد نسل آينده را براي كشف حقيقت و شناسايي خالق هستي ياري دهد .امروزه از آموزش به مثابه يك فرايند منظم ياد مي شود كه به موجب آن، اطلاعات، مهارتها و نگرشها ي دانش آموزان تقويت مي گرددو گسترش مي يابد . دراين فرايند، انباشت اطلاعات مورد نظر نيست .و به توليد و گسترش اطلاعات و مهارت ها توجه ميشود.(منوچهر فضلي خاني،راهنماي علمی روش هاي مشاركتي و فعال در فرايند تدريس) تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت، به مجموعه فعالیتهایی اطلاق می‎شود که از طریق آن و با عنایت به اصول و روشهای علمی، پدیده آموزشی وتربیتی، مورد پژوهش قرار می‎گیرد و هدف آن کشف اصول کلی یا تفسیر رفتاری است که از آن برای تبیین، کنترل و پیش‎بینی رویدادهای آموزشی استفاده می‎شود.( دلاور ، علی (۱۳۷۵) – روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی)

امروزه بيش از هر زمان ديگر دانش آموزان نياز دارند كه علم بياموزند و بر آن ارج نهند . كشفيات علمي كه بر زندگي و آينده آنان اثر مي گذارند هر روز روي مي دهند .باتوجه به موضوع تحقيق مسأله اي كه به دنبال آن هستم اين است كه – چگونه مي توانم سبب ايجاد رغبت و انگيزه در دانش آموزان براي انجام فعاليتهاي پژوهشي وتحقيقي بشوم؟ –  چگونه مي توانم باعث افزايش مشاركت دانش آموزان در انجام امر تحقيق و پژوهش بشوم؟-  چگونه مي توانم در امر تدريسم از شيوه هاي مشاركتي كه باعث گسترش تحقيق و پژوهش دربين دانش آموزان مي شود استفاده كنم؟  در جريان اين پژوهش در صدد حل مسائل و مشكلات توجه به امر پژوهش دربين دانش آموزان هستم . با توجه به اين كه در دوره ي راهنمايي و مخصوصا درس حرفه و فن درواحد هاي مختلف كتاب درسي  تحقيقاتي  براي تكميل يادگيري از دانش آموزانم  مي خواهم و دانش آموزان چون بااصول روش تحقيق آشنا نيستند ، مطالب را از روي يك يا چند كتاب رونويس ي كرده و  آن را تحويل به معلم خود مي دهند و يا از بزرگ ترهاي خود مي پرسند .بنابراين  مشاهده نمودم كه اكثر دانش آموزان روح  پرسش گري ندارند، در فهم مطالب بيشترمتكي به حيطه دانش شده اند و در تجزيه و تحليل توانايي و مهارت كمي دارند و در مجموع به انجام پژوهش تمايل چنداني از خود نشان نمي دهند . با توجه به نقش پژوهش و اهميت آن در صددبرآمدم كه با اعمال روش هايي مشكل دانش آموزانم را حل كنم و تحقيق را براي آن ها از شيرين ترين و لذت بخش ترين كارها در زندگي كنم.


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۹
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.