no-img
دانلود پروژه

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی (چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی تاثیر مثبت بگذارم؟)


دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی (چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی تاثیر مثبت بگذارم؟)
doc
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷
3 مگابایت
2000 تومان
33 صفحه (word)
2000 تومان – خرید

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی (چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی تاثیر مثبت بگذارم؟)


دانلود اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی (چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی تاثیر مثبت بگذارم؟)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از اقدام پژوهی :

تدریس به معنای ساده، یعني سخنراني یک دبیر براي تعداد زیادي دانش آموز. این باور ریشه در قرون وسطی دارد. در زما نهای گذشته وقتي کتابی کمیاب ميشد، این احساس در دبیر به وجود مي آمد که بهتر است دانش خود را در قالب سخنراني و خطابه منتشر کند؛ اما به تدریج با پیشرفت فناوری و تغییر یادگیرنده، نیاز به تغییر در رو شهای آموزشی احساس شد. امروزه آموزش زیست شناسی با چالشهای بسیاری روبه روست. از جملة این چالشها استمرار روشهای تدریس منسوخ شده، تفکیک آموخته های علمی از دنیای واقعی، کمبود ساعات درسی هفتگی، کاهش فعالیتهای آزمایشگاهی، عدم برنامه ریزی و طبقه بندی درستِ برخی از مطالب درسی، آزمو ن محوری، تمرکز برآموزش کنکوریِ مفاهیم و بالاخره کمبود توجه به خلاقیت یادگیرندگان است.در مقابل اینها، روشهای مبتنی براستعدادیابی و توجه به فعالیتهای خلاقانه، فعال کردن دانش آموزان در فرایند تدریس با استفاده از رو شهای نوین تدریس، برگزاری اردوهای علمی و بازدید از دستآوردهای علمی جدید، کوشش برای رفع ایرادهای مطالب درسی،توجه به فعالیتهای آزمایشگاهی با اختصاص امتیاز یا نمره به آن، توجه به یادگیری مفاهیم پایه بهجای تمرکز بر نکات کنکوری ومانند اینها از راهکارهای موجود برای بهبود آموزش زیست شناسی و پیشرفت یادگیرندگان است.با توجه به مطالب ذکر شده اینجانب ……  برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال  اول دبیرستان ….. شهرستان …………..  به درس زیست شناسی سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده تا بتوانم در اقدام پژوهی دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس  و مسائل زیست محیطی علاقه مند نمایم.کلیدواژ ه ها: آموزش زیست شناسی، رو شهای نوین تدریس، فعالیتهای آزمایشگاهی، فعالیتهای خلاقانه

علم زیست شناسی در عصر حاضر  از اهمیت برتری نسبت به سایر پدیده‌ها برخوردار است. چون این علم چه در رابطه با مسائل و تحولات ژنتیکی و چه در مورد مطالعات زیست محیطی مستقیما با پیکر موجودات زنده حیات را بر روی کره زمین تشکیل داده‌اند، سروکار دارد.با دو برابر شدن حجم اطلاعات در زمینه ژنتیک هر دو سال یکبار ، و با فعالیت بینش از حد علم مکانیک ژن در مهندسی ژنتیک مرحله اصلی بر پا کردن تجهیزات را پشت سر گذاشته و اکنون آماده ورود به مرحله بهره برداری است. شرکت‌های بزرگ هم اکنون با جدیت در پی یافتن کاربردهای تجاری زیست شناسی جدید هستند. آنها رویای قرار دادن آنزیم‌ها را در اتومبیل جهت تنظیم دود اگزوز ، در سر می‌پرورانند. آنان از چیزی سخن می‌گویند که نشریه نیویورک تایمز آن را “میکروب‌های فلز خوار” نامید، که می‌توان از آنها در استخراج فلزات گران قیمت از اعماق اقیانوس استفاده کرد.آموزش (تدریس) عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل دبیر و شاگرد براساس طراحي منظم و هدفدار دبیر، براي ایجاد تغییر در رفتار . علم زیست شناسی مجموعه ای از دانستنی هاست که از راه تجربة حسّی و آزمایش به دست می آیند.  از نظر تاریخی دانش علمی گذشته را باید در متن تاریخی همان دوره بررسی کرد و نباید آن را با دانش امروزی مقایسه کرد.بنابراین، به منظور آموزش بهتر این علم، آموز ش دهنده نه تنها باید توانایی هایی داشته باشد، بلکه علاوه بر آن به امکانات و ابزارهایی نیز در فرایند تدریس نیاز دارد. این تواناییها و ابزارها عبار تاند از:تواناییهای لازم برای آموزش زیست شناسی- آشنا بودن آموز ش دهنده با رو شهای نوین تدریس و مهار تهای مؤثر در تدریس،- آگاهی و تسلط برکتب درسی،- آشنایی با فناور یهای جدید و چگونگی کاربرد آ نها.ابزارها و امکانات آموزشی- آزمایشگاه و امکانات آزمایشگاهی


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۳
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.