
اقدام پژوهی (چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم)
دانلود اقدام پژوهی (چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم)
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش
قسمتی از اقدام پژوهی :
آموزش و پرورش به عنوان نهادي با كاركرد هاي جامعه پذيري ، فرهنگ پذيري ، آموزش علوم و فنون با بهره گيري از مواريث ديني و فرهنگي دركنار يافته هاي علمي انديشمندان و صاحب نظران بيشترين مسئوليت را در قبال ايجاد مهارتها و توانمنديها ،انتقال ارزشهاي ديني و ملي بر عهده دارد . (قربانی , ۱۳۸۹) مدرسه همواره مهمترین وسیله انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر است . این معنا امروزه حتی بیشتر از زمان های گذشته مصداق دارد چون خانواده به مثابه حامل سنت و تربیت ُ بر اثر توسعه زندگی اقتصادی جامعه های امروزی بسیار تضعیف شده .بدین ترتیب تداوم و سلامت جامعه انسانی اینک بیشتر از گذشته به مدرسه وابسته است . (موفقیان , ۱۳۸۰)مدرسه براي بيشتر انسانهايي كه در سنين تعليم و بعد از آن قرار دارند شناخته شده است و همه از و جود چنين نهادي در سراسر جهان آگاه هستند . اما آنچه كه ما در اين جا قصد تجزيه و تحليل آن را داريم ،مدرسه اي است درون مدارس رسمي ، كه آن را مدرسه نامرئي ناميده ايم . در اين مدارس ، تعليم و تربيت جريان دارد و صورت مي پذيرد ، اما داراي ويژگيهاي آشكار و بارزي نيست كه بتوان آن را به سادگي تشخيص داد . در حقيقت ، در مدارس نامرئي ، فرزندان يك كشور از طريق ارتباط با يكديگر اطلاعات دريافت مي كنند و در جريان تعليم و تربيت خاصي كه به طور معمول برنامه ريزي و از پيش تعيين نشده است ، قرار مي گيرند . برای این که کارکرد این مدرسه را دقیق تر بررسی کنیم ُ آن را در قالب ارتباط اطلاعاتی بین عناصر موجود در مدرسه ُ یعنی دانش آموزان مورد بررسی قرار می دهیم . اما پیش از این اطلاعات ُ توصیفی کلی از این مدرسه به دست می دهیم : مدرسه نامرئی مدرسه ای درون مدارس رسمی ماست . (احمدی , ۱۳۷۹, ص. ۵(اين مدرسه نقطه خاصي را براي تبادل اطلاعات در نظر نمي گيرد. اين عمل گاهي در حياط مدرسه ، گاهي در راهرو و زماني در كلاس صورت مي گيرد . مطالبی که در این مدرسه ردوبدل میشود، چندان مقید به مطلب یا برنامه خاصی نیست.هرچیزی که در این مدرسه ردوبدل میشود به تجارب و وقایع روزمره دانشآموزان بستگی دارد.ممکن است تماشای یک فیلم در شب قبل موضوع بحث«مدرسه نامرئی»باشد و ممکن است (احمدی , ۱۳۷۹, ص. ۶( با اين توصيف به اين نكته مي پردازيم كه چرا اين مدرسه وجود دارد ؟واينكه چگونه مي توان مدرسه نامرئي را در حين تدريس جهت بهبود مديريت كلاس بكار برد ؟ با تاكيد بر اينكه در مدرسه نامرئي تبادل اطلاعات تنها صورت نمي گيرد بلكه هم تشويق مي كند و هم تنبيه مي كند و هم عواطف دانش آموز را شكل مي دهد وهم به ايجاد تغيير در شخصيت دانش آموزان دست مي زند . (احمدی , ۱۳۷۹, ص. ۶(
فهرست :
چکیده
مقدمه
توصيف وضعيت موجود
بيان مسئله
شــواهد ۱
يافته هاي علمي
نیاز های نامرئی یک نوجوان
ب/هویت در حال شکل گیری نوجوان
ج/رشد تفکر انتزاعی
منشاء اطلاعات در مدرسه نامرئی
ویژگیهای اعضای مدرسه نامرئی
عوامل موثر در شکل گیری اطلاعات در مدرسه نامرئی
روشهای مداخله در مدرسه نامرئی
.پيشينه
تجزیه و تحلیل وتفسیر داده ها
ویژگیهای اعضای مدرسه نامرئی
ارائه راه حل
الف / اصول کلی مداخله برمدرسه نامرئی
ب / ضرورت برقراري ارتباط با نوجوان
اصل توجه به كسب هويت نوجوان
اصل توجه به نيازهاي همه جانبه نوجوان
اصل پرهيز از افراط و تفريط
عوامل موثر در ایجاد مشکل در نوجوانی عبارتند از عوامل زیستی، محیطی و روانی.
انتخاب راه حل و اجرای راه حل
گردآوری شـواهد ۲
مشکلات
پیشنهادات
منابع
قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۹
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.
دیدگاه ها