
اقدام پژوهی (چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشا نویسی بالفعل کنم؟)
دانلود اقدام پژوهی انشا نویسی با موضوع چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشا نویسی بالفعل کنم؟
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش ۳۴ صفحه
قسمتی از اقدام پژوهی حاضر :
انسان تنها آفریده ای است که می تواند منظور خود را با زبان و به وسیله نمادهای کلامی و گفتاری، به دیگران انتقال دهد. او یاد گرفت که از تصاویر نیز به عنوان نمادهای ارتباطی استفاده کند و دوباره آموخت که بنویسد. واقعاً قابل تحسین است که انسان گفتن را به نوشتن تبدیل کرد و این یعنی ثبت و ماندگاری کلام و گفته ها. شاید اگر کلام خداوند هم در ادیان مختلف، نوشته نمی شد، به شکل امروزی در اختیار جامعه قرار نمی گرفتنوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت. این منطقی است که هر کسی خوانده اش را خوب بفهمد، می تواند آن را به زبان خودش، خیلی خوب بنویسد. .(انشا درس روييدن در خود-رئوفي ۱۳۹۰)اگر معلمان جامعه به تفکر خلاق و منطقی و انتقادگر معتقد و متصف بوده و در پی اعمال این تفکر باشند، بالطبع باعث انتقال به افراد تحت آموزش خود شده، آنان نیز به صورت نسبی به این گونه اندیشیدن مسلح می شوندمقطع ابتدايي زير بناي مقاطع ديگر تحصيلي مي باشد و در مقطع ابتدايي نيز پايه اول اساس پايه هاي ديگر مي باشد و هر چقدر دانش آموزان در اين پايه بهتر آموزش ببينند در پايه هاي ديگر راحت تر هستند و بالعكس ؛ در پايه اول دو درس رياضي و فارسي ( قرائت فارسي و املاي فارسي ) كليدي هستند و بيشترين ساعات به اين دو درس اختصاص مي يابد و از بين دو درس ذكر شده درس فارسي از اهميت دو چنداني برخوردار مي باشد. طوري كه بدون يادگيري درس فارسي , يادگيري دروس ديگر تقريباً غير ممكن مي باشد. از آنجا که یکی از اهداف درس فارسی در دوره ی دبستان تقویت مهارت تفکر خلاق در فراکیران است و یکی از اهداف مهم در دوره ی ابتدایی می باشد ما خود را موظف به انجام این کار می دانيم لذا تصمیم گرفتيم با کمک انشا تفکر خلاق را در فراگیرانم بهبود بخشيم. امید است در سایه ی رحمت حق تعالی از عهده این کار بر بیایيم.
فهرست :
چکیده
مقدمه
معرفی خود
تعریف واژگان و مفاهیم
انشا از نظر لغوی
انشاء چیست؟
تعريف مهارت تفکر خلاق
تعریف دانش آموز
پيشينه علمي
هفت گام اساسی تا انشا نویسی
فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی
۲ ) مشکل اسا سی و مهم انشا
کتابخوانی
گام چهارم :انشا کوتاه
گام پنجم:تقویت حس بینایی
تقویت حس شنوایی
نوشتن انشای بلند
گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی
سکوی پرتاب به دنیای نوشتن
خلاصه ی یافته های اولیه
«چند نکته درباره ی نگارش»
«اصول ومبانی انشا»
«انواع انشا»
«معیارهای ارزشیابی»
گردآوری اطلاعات ( شواهد ۱)
ملاك هاي ارزشيابي
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
آموزش آیین نگارش به دانش آموزان
تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
۳- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار
نتيجه گيري
پیشنهادات
منابع
برای دانلود و خرید نمونه اقدام پژوهی درس انشا با موضوع چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشا نویسی بالفعل کنم؟ از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.
دیدگاه ها