no-img
دانلود پروژه

گزارش تخصصی معلمان مشكلات و چالش های درس جغرافیا و ارائه تجربیات مدون و راهكارها و پيشنهادات


دانلود پروژه

ادامه مطلب

ZIP
گزارش تخصصی معلمان مشكلات و چالش های درس جغرافیا و ارائه تجربیات مدون و راهكارها و پيشنهادات
zip
خرداد ۲۶, ۱۳۹۵
334 کیلوبایت
5000 تومان
124 صفحه (word)
5000 تومان – خرید

گزارش تخصصی معلمان مشكلات و چالش های درس جغرافیا و ارائه تجربیات مدون و راهكارها و پيشنهادات


دانلود گزارش تخصصی معلمان مشكلات و چالش های درس جغرافیا و ارائه تجربیات مدون و راهكارها و پيشنهادات

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

گزارش تخصصی معلمان مشكلات و چالش های درس جغرافیا و ارائه تجربیات مدون و راهكارها و پيشنهادات

گزارش تخصصی معلمان مشكلات و چالش های درس جغرافیا و ارائه تجربیات مدون و راهكارها و پيشنهادات

مقدمه :

جغرافیا امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است . علاوه بر تدریس جغرافیا درمقاطع مختلف تحصیلی ، جغرافیدانان سهم مهمی در سازماندهی فضا و برنامه ریزی و مدیریت سرزمین ایفا می کنند . دردنیای امروز کتب ، نشریات، سازمان ها و مؤسسات متعددی در ارتباط با این شاخه از دانش بشری بوجود آمده و یا فعالیت می کنند. با وجود اهمیتی که دانش جغرافیا دارد  معهذا  بسیاری از مردم اطلاعات چندانی از این علم ندارند و با توانمندی ها و نقاط مثبت آن آشنا نیستند. درس جغرافیا طی سال های اخیر مورد توجه زیاد متخصصان تعلیم و تربیت قرار گرفته است. به هر حال اگر لازم باشد که دانش آموزان سواد جغرافیایی خود را توسعه بخشند و توانایی استدلال مکانی پیدا کنند ، آموزش جغرافیا به شکل اصولی بسیار ضروری است. از زمان تأسیس دارالفنون در ایران ، درس جغرافیا جزئی تفکیک ناپذیر در برنامه های آموزش رسمی کشور بوده و همچنان موقعیت مستحکم خود را حفظ کرده است. آموزش جغرافیا از گذشته های دور تا کنون وظایف بسیار متنوعی را بر عهده داشته است. نگاهی به سرفصل های درس جغرافیا در دارالفنون نشان می دهد که در آن هنگام شناساندن موقعیت نسبی و مطلق مکان های جغرافیایی و همچنین قوانین و اصول اولیه ی زمین در فضا ، اوضاع جغرافیایی قاره ها و کشورها از وظایف کتب درسی و معلمان جغرافیا بوده است . نگاهی به سرفصل های امروزی درس جغرافیا در کتب درسی دوره ی متوسطه نشانگر تحول موضوعات آموزشی ، شیوه های تدریس و مطالب منتخب برای آموزش جغرافیا به نسل های بعدی است . اگر دیروز شناسایی کشورهای کوچک و بزرگ در برنامه ی درسی جایی برای خود داشت ، امروزه مباحثی چون تغییرات زیست محیطی ، اصول و قوانین جغرافیایی ، جغرافیا و توسعه ی پایدار ، مخاطرات طبیعی ، اکوتوریسم ، زندگی در مناطق مختلف جغرافیایی جهان امروز ، جمعیت ، منابع و ……… مطرح هستند که ورود برخی از آنها به برنامه درسی  جغرافیا ناشی از ضرورت زمانه ، احساس نیاز جامعه به این مباحث ، تقاضای سازمان ها و نهادهای اجتماعی مرتبط با مسائل جغرافیایی و برنامه های جهانی آموزش جغرافیاست.

فهرست :

مقدمه

سه دلیل منطقی برای آموزش جغرافیا

لیست توصیه هایی به معلمان جغرافیا در مورد فن کلاس داری

موانع ومحدودیتهای آموزش درس جغرافیا

راهکارهای اجرایی

ارزشیابی

موانع ومحدودیتهای ارزشیابی درس جغرافیا

نتیجه گیری

پیشنهادات و راه حل ها

رويكرد جديد به آموزش جغرافيا

آموزش جغرافیا

مشکلات و نقایص برنامه درسی جغرافیا در مدارس

نگرش جدید به آموزش جغرافیا

مفاهیم آموزش جغرافیا در رویکرد جدید

نیاز ها و انتظارات برنامه ریزان جغرافیا از دانش آموزان

چالش های جدید در آموزش جغرافیا

راهکارهای اساسی در آموزش جغرافیا

نقش دانش جغرافیا در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

مشخصه های کتب درسی جغرافیا

تاریخچه کتاب های درسی جغرافیا

 رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش

سابقه استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش جغرافیا

ضرورت بهبود کتاب های درسی جغرافیا

فقر تالیف کتاب های درسی جغرافیایی

انواع کتاب های جغرافیا مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات

ویژگی های کتاب درسی جغرافیا مبتنی بر رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

اصول حاکم بر کتاب های درسی جغرافیا مبتنی بر رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

مزایا و معایب کتاب های جغرافیایی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات

آینده کتاب های درسی جغرافیا

مفهوم اداره کلاس درس

ضرورت اداره کلاس درس

انضباط

تفاوت انضباط با اداره کلاس

آغاز کردن کلاس درس

راهبردهای آموزشی برای شروع سال تحصیلی

ایجاد یک محیط مثبت برای یادگیری

برنامه ریزی

مدیران اثربخش

راهبردهای آموزشی

سبک های مختلف اداره کلاس درس

راهکارهای اصلاحی

روش های ایجاد رفتارهای مطلوب تازه

روش های نگهداری رفتارهای مطلوب

رقیق کردن برنامه تقویتی

روش های کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب

روش های منفی کاهش رفتار

مشکلات ناشی از کاربرد تنبیه

پيشنهادهايي درباره مديريت كلاس

تاثیر ویژگی های شخصیتی وعلمی معلم بر تدریس ومدیریت رفتارکلاسی وی

دیدگاه مکتب کلاسیک در رفتار کلاسی(تاثیر رفتار معلم از جنبه علمی )

دیدگاه مکتب نئو کلاسیک در رفتار کلاسی(تاثیر رفتار معلم از جنبه شخصیتی)

تاثیر شخصیت علمی معلم بر فرایند تدریس

مدیریت ترکیبی و بهره گیری از هر دو سبک رفتاری در مدیریت رفتار کلاسی

شبکه مدیریت یا سبک های رفتار کلاسی از نظر کمی و کیفی

رفتارهای مطلوب و نامطلوب دانش آموزان و رسالت معلم از جنبه پرورشی

روشهای افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

چگونه کلاسی با جوی آرام داشته باشیم؟«رهبری و هدایت کلاس»

تنبیه و پیامد های آن

تأثیر انتظارات معلم

چگونه با رفتار کلاسی و روابط انسانی خود یک معلم فعال، پر انرژی و تاثیر گذار باشیم؟

زمينه‌هاي گسترش انديشة پژوهش در عمل

ويژگي هاي اقدام‌ پژوهي

چارچوب عمل دراقدام‌ پژوهي

نتیجه گیری

منابع و مآخذ


قیمت فایل : ۵۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۲۴
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *