no-img
دانلود پروژه

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی در مدرسه


دانلود پروژه

ادامه مطلب

ZIP
دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی در مدرسه
zip
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۵
130 کیلوبایت
3000 تومان
65 صفحه (word)
3000 تومان – خرید

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی در مدرسه


دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی در مدرسه

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی در مدرسه

گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی در مدرسه

مقدمه

مديريت در آموزشگاه ها و مدارس  عبارت است از ايجاد زمينه مناسب براي شکوفايي و بروز استعدادها و قابليت‌هاي شاگردان مدارس و به کارگيري و هدايت آن در جهت مطلوب، تحکيم و تقويت روابط گروهي، اتخاذ روش‌هاي اصولي و انتخاب و انجام اموري که در نهايت اهداف تربيتي تعيين شده از سوي جامعه را تحقق بخشد. از اين رو مديريت در آموزش و پرورش صرفاً انجام وظايف امور اداري، اجراي مصوبات و بخشنامه‌هاي سازماني نيست، بلکه روش‌هاي حاکم در مديريت آموزشي بايد هماهنگ و منطبق با شرايط محيط تعليم و تربيت باشد. پيش از اينکه سازمان‌هاي تربيتي به شکل کنوني ايجاد شوند، مديريت آموزشي در مکتب‌خانه‌ها و مدارس قديمي جريان داشت. اما عوامل بسيار زيادي در پيدايش مديريت آموزشي نوين نقش داشتند که از جمله مي‌توان شهرنشيني و توسعه جوامع بشري، نياز انسان به زندگي جمعي، نياز به تعليم و تربيت نسل آينده و تناسب نيازهاي اجتماعي با ايجاد مراحل و درجات تحصيلي را نام برد. به همين دليل آموزش و پرورش به عنوان يک نهاد اجتماعي از جهت نظارت در امر تعليم و تربيت، تهيه و تدارک امکانات و تأمين نيروي انساني لازم و هدايت و راهنمايي آنان براي رفع نيازهاي جامعه ضرورت پيدا کرد. لذا آموزش و پرورش براي رسيدن به اهداف خود، قوانين و مقررات خاصي را براي سازمان‌هاي تربيتي تدوين كرد، افرادي را به عنوان مديران آموزشي تربيت کرد و آنها را در مراکز تعليم و تربيت به کار گمارد تا با اجراي صحيح قوانين و مقررات و نظارت و پيگيري مداوم، اهداف مورد نظر آموزش و پرورش تأمين شود. مديريت در تعليم و تربيت از شيوه خاصي برخوردار است و با اعمال مديريت در ساير ارگان‌ها و سازمان‌هاي اجتماعي کاملاً فرق دارد. زيرا هدف‌هاي تربيتي علاوه بر آماده كردن فرد براي زندگي، بايد او را براي رفع تمامي نيازهاي اجتماعي خود پرورش دهد. بنابراين مديريت در آموزش و پرورش وظيفه دارد که ضمن هدايت مجموعه داخل سازمان، در ايجاد انگيزش و گرايش گروه‌هاي مختلف اجتماعي، براي ياري و کمک به مؤسسات آموزش و تربيتي نيز همت گمارد. همچنين مديريت آموزشي با بررسي و مطالعه خصوصيات جمعي افراد، زمينه را براي تحقق اهداف تربيتي مهيا و آماده مي‌كند و در به ثمر رسيدن برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي از گروه‌هاي مختلف اجتماعي کمک مي‌گيرد. مديريت آموزشي بايد در تدوين برنامه‌هاي خود به ارزش‌هاي فرهنگي، اجتماعي، اخلاقي، مذهبي و غيره جامعه، توجه دقيق داشته باشد، توانايي‌ها و استعدادهاي دانش‌آموزان را در نظر بگيرد و با توجه به ازدياد نسبي آنها در مناطق مختلف کشور، به تهيه و تدارک برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي مبادرت ورزد و مهمتر از همه بتواند به تمامي دانش‌آموزان خدمات آموزشي ارائه دهد. زيرا زير پوشش قرار دادن تمامي افراد لازم التعليم از اهميت خاصي برخوردار است و يکي از نقاط عطف در مديريت کلي آموزش و پرورش محسوب مي‌شود. پس به طور خلاصه مديريت آموزشي يک سري فعاليت‌هاي تخصصي در سازمان که هدف اصلي‌اش اثر بخش‌تر و کارآمدتر کردن هر چه بيشتر خدمات آموزشي و اجراي سياست‌ها از طريق برنامه‌ريزي، تصميم‌گيري، مديريت، استفاده بهينه از منابع مالي، مادي و انساني و ايجاد جو مساعد شغلي- حرفه‌اي در جهت نيل به اهداف آموزشي از پيش تعيين شده و پاسخگويي به نيازهاي فعلي و آينده دانش‌آموزان و جامعه تعريف مي‌شود.

اهمیت و نقش آموزش و پرورش در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی موجب شده که جامعه و اولیای دانش آموزان انتظار داشته باشند که مدرسه محیطی رشد دهنده ,پویا و زمینه ساز پرورش استعداد های بالقوه و خدادادفرزندان آنان باشد .

فهرست :

چکیده :

مقدمه

وضعيت فيزيكي آموزشگاه

وضعیت کلی ساختمان :

توصيف وضعيت نيروي انساني آموزشگاه

اهميت منابع انساني در آموزشگاه

شرح وظایف مدیرآموزشگاه نواب صفوي

شرح وظایف معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزشگاه

شرح وظايف معاون اجرايي آموزشگاه

شرح وظايف معاون آموزگار

شرح وظایف آموزگاران آموزشگاه

شرح وظايف مسؤول امور دفتري و مالي و جمع دار

شرح وظايف متصدي امور دفاتر امتحاني آموزشگاه

شرح وظایف سرایدار آموزشگاه

شرح وظايف خدمتگزار آموزشگاه

توصيف سبك رهبري مدير در آموزشگاه

اجزا سيستم آموزشگاه

ديدگاههاي موجود در مديريت آموزشي

مديريت کيفيت جامع

توجه به نيازها

ارتقاي مستمر کيفيت

مشارکت همگاني در آموزشگاه

چگونگي فرايند حرکت

ويژگي هاي مدير مدرسه کيفي جامع

نحوه مديريت مديريت منابع انساني در آموزشگاه

نحوه مديريت منابع مالي آموزشگاه

ضرورت و اهمیت موضوع مدیریت مالی در مدرسه :

انواع منابع مالی مدارس

توصيف وضعيت روابط انساني در آموزشگاه

توصيف نحوه ارتباط مدير با معلمان و كاركنان در آموزشگاه

قوانين و فنون کلي نحوه ارتباط معلمان با همديگر يا كاركنان در آموزشگاه

راه ايجاد رابطه حسنه با معلمين (کارکنان) :

راه ايجاد رابطه حسنه با دانش آموزان :

راه ايجاد رابطه حسنه با اوليا :

ديگر راههای ارتباط مدیر با دانش آموزان در اين آموزشگاه

توصيف نحوه ارزيابي مدير ، معلمان ، كاركنان و نيروهاي خدماتي

تركيب هاي مختلف منابع ارزشيابي:

فرآيند اجرا و مراحل تکميل فرم های ارزشيابي :

توزيع امتيازات ارزشيابي

بخش دوم فرم هاي ارزشيابي:

پيشنهادات

نتیجه گیری

منابع و ماخذ :


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۶۵

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *