no-img
دانلود پروژه

پایان نامه رشته مهندسی برق بررسی جامع و كامل تاثير بار در پايداری سيستم های قدرت


دانلود پروژه

ادامه مطلب

ZIP
پایان نامه رشته مهندسی برق بررسی جامع و كامل تاثير بار در پايداری سيستم های قدرت
zip
خرداد ۱۴, ۱۳۹۵
2.5 مگابایت
4000 تومان
word و powerpoint (قابل ویرایش)
4000 تومان – خرید

پایان نامه رشته مهندسی برق بررسی جامع و كامل تاثير بار در پايداری سيستم های قدرت


دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق بررسی جامع و كامل تاثير بار در پايداری سيستم های قدرت

رشته : مهندسی برق

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

پایان نامه رشته مهندسی برق بررسی جامع و كامل تاثير بار در پايداری سيستم های قدرت

پایان نامه بررسی جامع و كامل تاثير بار در پايداری سيستم های قدرت

چكيده :

سيستمهاي قدرت بطور پيوسته در معرض اختلالات كوچك يا بزرگ قرار دارند . وقوع اختلال در سيستم قدرت باعث تحريك مودهاي سيستم از جمله مودهاي الكترو مكانيكي شده و در نتيجه كميتهاي كار سيستم دچار نوسانات گذرا مي شوند . اين نوسانات ، به نوسانات كم فركانس مشهورند . مستهلك شدن اين نوسانات و مستقر شدن سيستم در نقطه كار جديد ، مستلزم وجود ميرايي كافي در سيستم قدرت است . عوامل مختلفي بر ميرايي نوسانات مود الكترومكانيكي يك سيستم قدرت مؤثر هستند كه يكي از  مهمترين آنها پاسخ بارهاي سيستم به اختلال است . بكارگيري مدلهاي مناسب بار مي تواند در مطالعات پايداري تأثير مهمي داشته باشد . بارهايي كه به  اختلال بطور استاتيك پاسخ مي دهند ،‌بايد با مدلهاي استاتيكي مناسب نمايش داده شود و بارهايي كه در پي وقوع اختلال داراي رفتار ديناميكي هستند نيز بايد با مدلهاي ديناميكي مناسب همراه با پارامترهاي صحيح مدل شوند . نشان دادن اهميت و تأثير مدل بار و پارامتر هاي آن روي نتيجه مطالعات پايداري سنكرون اختلال كوچك ، موضوع اين پروژه مي باشد . به اين منظور ، ارتباط متقابل بارو سيستم در پريودهاي گذاري ناشي از اختلالهاي كوچك مدل مي شود. جهت بررسي اين ارتباط متقابل به عنوان نمونه دو نوع بار ديناميكي مهم يعني بار ديناميكي وابسته به ولتاژ و مدل بار موتور القايي معرفي و توابع انتقال اين دو نوع بار بدست مي آيد . همچنين مدل سيستم قدرت تك ماشين به باس بينهايت ارائه و توابع انتقال اين سيستم نيز استخراج مي گردد . با توجه به اينكه هدف اين پروژه بررسي جامع نقش مدل بار و پارامترهاي آن و همچنين ساير عوامل توأم همچون شرايط كار سيستم ، نوع بار (حقيقي يا راكتيو) ، كنترل كننده هاي ژنراتور و محل بار است ، نقش پارامتر هاي دو مدل بار ذكر شده و همچنين پارامتر ها و شرايط كار سيستم قدرت در ميزان ميرايي نوسانات مود الكترومكانيكي سيستم قدرت تك ماشين به باس بينهايت بررسي و بانمايش بار به صورت استاتيكي مقايسه مي شود. استفاده از انواع روشهاي تحليل پاسخ فركانسي، شبيه سازي زماني و بهره برداري از توانايي هاي هر كدام جهت تكميل مطلب هدف پايان نامه و تحليل فيزيكي حاصل شبيه سازي براي سيستم قدرت تك ماشين به باس بينهايت ، از ويژگيهاي خاص اين پروژه است. به علاوه ،‌نقش ديناميكهاي سيستم تحريك ، گاورنر سرعت و توربين در ميزان ميرايي سيستم تك ماشين مورد بررسي قرار مي گيرد.

فهرست :

چكيده
فصل اول
مقدمه
۱-۱- معرفي مسئله
۱-۲- مروري بر كارهاي انجام شده
۱-۳- ساختار پايان نامه
فصل دوم
عوامل موثر در ميرايي نوسانات سيستم هاي قدرت
۲-۱- ساختار سيستم قدرت
۲-۲- تعريف پايداري
۲-۳- انواع پايداري
۲-۳-۱- پايداري زاويه اي رتور اختلال كوچك
۲-۳-۲- پايداري زاويه اي رتور گذرا
۲-۴- ميرايي نوسانات و عوامل مؤثر در آن
۲-۴-۱- عوامل مؤثر در ميرايي نوسانات سيستم قدرت
۲-۴-۲- مدل ژنراتور
۲-۴-۳- تأثير تغيير سرعت و فركانس سيستم
۲-۴-۴- نوع معادله نوسان
۲-۴-۵- خروجي توربين
۲-۴-۶- قابليت مدلسازي بار
۲-۵- پيشنهاد كميته ديناميك سيستم قدرت IEEE در زمينه مدلسازي سيستم جهت مطالعات پايداري سيستمهاي قدرت
فصل سوم
مدلسازي بار در مطالعات پايداري
۳-۱- مقدمه
۳-۲- تعاريف و مفاهيم اساسي در مدلسازي بار
۳-۳- مشخصه هاي رفتاري بار
۳-۴- مدلهاي بار
۳-۴-۱- انواع مدلهاي استاتيكي بار
۳-۴-۲- انواع مدلهاي ديناميكي بار
فصل چهارم
مدلسازي سيستم هاي قدرت
۴-۱ مدل اجزاي سيستم قدرت
۴-۱-۱- مدل توربين
۴-۱-۲- مدل گاورنر سرعت
۴-۱-۳- مدل ژنراتور سنكرون
۴-۱-۴- مدل سيستم تحريك و تنظيم كننده ولتاژ
۴-۲- مدل سيستم قدرت چند ماشينه
۴-۲-۱- معادلات ديفرانسيل
۴-۲-۲- معادلات جبري
۴-۳- محاسبه شرايط اوليه جهت تحليل ديناميكي سيستم
۴-۴- مدل سيستم قدرت تك ماشين به باس بينهايت
۴-۴-۱- معادلات ديفرانسيل
۴-۴-۲- معادلات جبري استاتور
۴-۴-۳- معادلات شبكه
۴-۵- تابع انتقال سيستم قدرت
تاثیردميكهاي بار در ميرايي نوسانات يك سيستم قدرت تك ماشينه
۵-۱- مدل كردن ارتباط متقابل بار و سيستم
۵-۲- پاسخ بارهاي ديناميكي
۵-۲-۱- پاسخ زماني و فركانسي بار وابسته به ولتاژ
پاسخ فركانسي بار موتورالقائي با خروجي


قیمت فایل : ۴۰۰۰ تومان – فرمت : word و powerpoint (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۱۰
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *