no-img
دانلود پروژه

درس پژوهی علوم کلاس اول ابتدایی آهنربا ، کامل و آماده

دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
درس پژوهی علوم اول ابتدایی (آهنربا)
doc
مارس 14, 2017
207 کیلوبایت
10000 تومان
29 صفحه (word)
10000 تومان – خرید

درس پژوهی علوم اول ابتدایی (آهنربا)


دانلود درس پژوهی علوم پایه اول ابتدایی آهنربا – با فرمت ورد (word) قابل ویرایش ۲۹ صفحه به صورت کامل و آماده در اختیار شما میباشد.

درس پژوهی کلاس اول ابتدایی

پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی در مدرسه ….. شهرستان ….اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت ۷ نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد.از آن جا که مسأله آموزش کودکان در پایه‌های ابتدایی نیازمند استفاده از شیوه‌های متفاوتی می‌شود و هم چنین و محتوای درسی از مجموعه‌ای از مهارت‌ها (مشاهده کردن، پیش‌بینی کردن، بررسی فرضیه و …) و معلومات سازماندهی می‌شود که در نهایت کودکان را به بروز کنش عقلانی معطوف به نتایج مشهود و فهم عمیق دانش‌ها و ارزش‌ها سوق می‌دهد. لذا چالش‌های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می‌توانیم در تدریس دروس مرتبط به صورت موثر عمل کرده و اهمیت درس را به صورتی شایسته به دانش‌آموزان بفهمانیم. پس از اجرای طرح درس اولیه (سناریو) و بازبینی آن، نهایتاً سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد.درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است . بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد .اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد ، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد ، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد ، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد ، نتيجه آزمايش را نقد کنيد ، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد ، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد . به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !درس پژوهی یکی از اقدامات جالب و خاص در سطح آموزش و پرورش است.با توجه به دشواری‌های و مشکلاتی که در سر راه تدریس و آموزش وجود دارد همکاری و مشارکت همه‌ی همکاران و استفاده از اندیشه‌های همدیگر یکی از بهترین اقدامات صورت گرفته در سطح مدارس می‌باشد.

درس پژوهی مورد نظر درس پژوهی علوم کلاس اول ابتدایی آهنربا با رعایت همه نکات مربوط به درس پژوهی آماده و تکمیل جهت استفاده شما فرهنگیان گرامی بوده و با رعایت آخرین بخشنامه تدوین و آماده دانلود میباشد. درس پژوهی حاضر کاملترین نمونه با فرمت ورد word قابل ویرایش در ۲۹ صفحه کامل و آماده جهت استفاده درس پژوهی اول ابتدایی هم اکنون میتوانید از آن بهره مند شوید. همینطور میتوانید سایر درس پژوهی مورد نظر خود را نیز در سایت استفاده نمایید.

فهرست :

اعضای گروه درس پژوهی

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

تبین ضرورت و اهمیت موضوع

یک دوره درس پژوهی

برنامه ریزی درس پژوهشی

اهداف کلی

هدف درس پژوهی

حیطه عاطفی

ویژگی های طرح درس (سناریو)

زمان بندي نحوه اجرا

چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها

ارزشیابی تدریس

طرح درس

تدریس اول

جلسه دوم درس پژوهی

تعیین امکانات مورد نیاز

ارزشیابی تدریس

معایب تدریس

روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی

ارایه گزارش پایانی

دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف

راهبرد های یاد دهی – یادگیری

ابزار و امکانات مورد نیاز گروه

چالش های فرا روی گروه

روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی

امکانات مورد نیاز گروه

نتایج حاصله

فهرست منابع و مآخذ

برای دانلود و خرید نمونه درس پژوهی علوم اول دبستان آهنربا به صورت کامل و آماده از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.