no-img
دانلود پروژه

دانلود رایگان گزارش کارآموزی بررسی تابلوهای برق صنعتی

دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
دانلود گزارش کارآموزی بررسی تابلوهای برق در کارخانه یخ سازی
doc
مارس 4, 2016
فایل رایگان میباشد.
0 تومان
62 صفحه (word)
رایگان – خرید

دانلود گزارش کارآموزی بررسی تابلوهای برق در کارخانه یخ سازی


دانلود رایگان گزارش کارآموزی بررسی تابلوهای برق در کارخانه یخ سازی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش ۶۲ صفحه

دانلود گزارش کارآموزی بررسی تابلوهای برق در کارخانه یخ سازی

گزارش کارآموزی در مورد تابلوهای برق صنعتی :

رشته تابلوسازی رشته ای ترکيبی می باشد. تابلوی برق در حقيقت يک محفظه می باشد که تجهيزات الکتريکی را در بر می گيرد و البته تابلو ها می توانند در بر گيرنده تجهيزات پنيوماتيک نيز باشند مانند شير های برقی ، کمپرسور و …. به طور کلی لازم به ذکر است که جهت فراگيری فنون مربوط به تابلوهای برق نياز به فراگيری چندين آيتم اصلی می باشد که در ذيل به اختصار عنوان می کنم : ۱- اصول کلی و استانداردهای مربوط به تابلو های برق و محفظه های الکتريکی مانند درجه حفاظتی IP و درجه بندی جداسازی محفظه ها Segregation و مقابله با عوامل جوی و … ۲- اصول تخصصی در مورد تابلو های برق ، مقادير نامی مانند ولتاژ و جريان نامی و..

۳- آشنايی با تجهيزات الکتريکی و عملکرد آنها و نحوه انتخاب صحيح آنها

۴- آشنايی با تاسيسات الکتريکی وآُشنا با محاسبات مربوطه

۵- آشنايی با دروسی مانند رله و حفاظت سيستم ها–طرح پست الکتريکی و …

۶- آشنايی با طراحی مدارات فرمان و کنترل و لاجيک

جهت فراگيری هر يک از فنون ياد شده لازم است به صورت جداگانه اقدام به فراگيری نمود. البته وقتی تنها در مورد تابلو های برق صحبت به ميان می آيد آيتم های يک و دو فوق الذکر بسيار پررنگ تر می باشند. البته در حرفه تابلو سازی علوم مهم ديگری نيز نقش دارد که از نام بردن کليه آنها صرف نظر می کنم مانند علم ارگونومی و ….. به صورت کلی در مورد تابلو های برق اصول کلی و استاندارد و همچنين تعاريف کلی وجود دارد و بسيار حائز اهميت است مثلا نوع تابلو از نظر ساختمان آنها به عنوان مثال تابلوهای ايستاده – ديواری – ميزی – رک و … و هر يک از آنها ساختمان منحصر به فردی دارند و کاربرد آنها نيز متفاوت است. همين جا لازم است به اين نکته اشاره کنم که تشريح کليه مسائل مربوط به تابلو های برق در اين وبلاگ غير عملی است ولی با توجه به تقاضای بسيار دوستانم در پست های بعدی مطالبی را به اختصار بيان خواهم کرد و دوستان علاقه مند با توجه به راهنمايی های من می توانند در اين زمينه تحقيق کنند واطلاعات لازم را بدست آورند و البته می توانند سوالات تخصصی خود را در کامنت ها عنوان کنند و من نيز در صورت امکان راهنمايی خواهم کرد. در اين راستا قصد دارم نرم افزار ها و جزوات و لينک های مربوطه را نيز معرفی نمايم.

کاربر گرامی : شما میتوانید جهت دانلود رایگان گزارش کارآموزی بررسی تابلوهای برق از وب سایت دانلود پروژه به صورت رایگان روی لینک زیر کلیک کنید و از آن استفاده نمایید.

(جهت دانلود رایگان روی لینک زیر کلیک کنید.)



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.