no-img
دانلود پروژه

تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان و ایران

دانلود پروژه

ادامه مطلب

DOC
تحقیق تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان و ایران
doc
ژوئن 25, 2016
112 کیلوبایت
10000 تومان
24 صفحه (word)
10000 تومان – خرید

تحقیق تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان و ایران


تحقیق تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان و ایران

تحقیق درس نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش در ۲۴ صفحه

 

تحقیق حاضر تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان و ایران به صورت کامل و آماده جهت ارائه تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی و شامل کلیه موارد یک تحقیق در ۲۴ صفحه با فرمت ورد word میباشد.

قسمتی از تحقیق تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان و ایران :

اسناد و آرشیو به عنوان بخشي از يادواره‌هاي مشترك مردم جهان، نقش مهمي در حفظ هويت ديني، ملي و فرهنگي گذشته، حال و آينده دارند. بنابراين آرشيويستها را مي‌توان به معماران و پل‌سازان تشبيه كرد كه گذشته را به آينده پيوند مي‌زنند. اسناد، چراغ راهنمايند، براي مسئولان، پژوهشگران و ملتها. اسناد، هويت ديني، ملي و فرهنگي ملتها را پاسداري مي‌كنند و در حقيقت «حافظه ملي» را تشكيل مي‌دهند. ميراث اسنادي، بخش وسيع و گسترده‌اي از يادواره‌ها را در برمي‌گيرد و در فضاي بين‌المللي، نشانگر تنوع ملتها، زبانها و فرهنگها به شمار مي‌روند.نبايد فراموش كرد كه اين يادواره‌ها بسيار آسيب پذيرند. بسياري از اسناد باارزش و منحصر بفرد و حتي مجموعه‌هاي كامل آرشيوي و كتابخانه‌ها در طول تاريخ بر اثر حوادث طبيعي و يا فجايع انساني بويژه جنگها، از ميان رفته‌اند و يا به دليل غفلت و فراموشي دولتها و صاحبانشان، پاره يا فرسوده شده‌اند و در چنان شرايط بدي نگهداري مي‌شوند كه هر لحظه امكان نابودي آنها وجود دارد. بخش قابل توجهي از ميراث اسنادي در سطوح جهاني، منطقه‌اي، ملي و استاني به دلايلي مانند اسيدي شدن كاغذ، نوع چرم، پوست، فيلم و نوارهاي مغناطيسي نور خورده، گرما، رطوبت و گرد و غبار، از بين رفته‌اند. حوادث و اتفاقات انساني در كنار عوامل طبيعي به كتابخانه‌ها و آرشيوها آسيب مي‌رساند. فقط در سايه اقدامات پيشگيرانه مي‌توان در مقابل حوادثي چون زلزله، سيل، آتش‌سوزي، گردباد، طوفان، جنگ و نظاير آن، اسناد را مي‌توان سالم نگهداشت. تاكنون از كتابخانه‌ها و آرشيوهايي كه بر اثر جنگ، بمباران و آتش‌سوزي چه عمدي و چه غيرعمدي از ميان رفته ‌است، فهرستي تهيه نشده است.احتمالاً كتابخانه اسكندريه، مشهورترين نمونه تاريخي در اين زمينه باشد. اما چه تعداد گنجينه‌هاي شناخته شده و ناشناخته كه در جنگهاي قسطنطنيه، ورشو، فلورانس يا در جنگهاي سالهاي اخير از جمله سارايوو، كابل و بغداد نابود شده است؟ پاسخ روشن نيست. مثالهايي از اين دست بسيار است، متأسفانه نمي‌توان اين فهرست را به آخر رساند.

فهرست :

مقدمه

سوابق تحقیق

تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان

ساماندهی اسناد در آرشیو

طبقه‌بندی اسناد در مركز اسناد انقلاب اسلامی

بولتن

نوار صوتی

مراحل چاپ عكس

نحوه تفكیك اسناد

تفكیك اولیه

تفكیك نهایی

تاریخچه اسناد و آرشیو در ایران

تأسيس آرشيو ملي ايران

سازمان اسناد ملي ايران

سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ

برای دانلود و خرید تحقیق آماده تاریخچه اسناد و آرشیو در جهان و ایران تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی به صورت کامل و دقیق از لینک زیر میتوانید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.