no-img
دانلود پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم شادابی زنگ های تفریح را در آموزشگاه فراهم نمایم؟


دانلود پروژه

ادامه مطلب

ZIP
اقدام پژوهی چگونه توانستم شادابی زنگ های تفریح را در آموزشگاه فراهم نمایم؟
zip
دی ۱۵, ۱۳۹۵
57 کیلوبایت
3000 تومان
25 صفحه (word)
3000 تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم شادابی زنگ های تفریح را در آموزشگاه فراهم نمایم؟


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم شادابی زنگ های تفریح را در آموزشگاه فراهم نمایم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم شادابی زنگ های تفریح را در آموزشگاه فراهم نمایم؟

چكيده :

با توجه به اینکه در هزاره سوم ، موجهای جهانی شدن تحولات اساسی و ساختاری در زندگی بشر پدیدآورده است ،آموزش نیز به تبع آن دچار تحولات زیر بنایی و بنیادین شده است ؛ بطوری که دیگر نمی توان تعلیم و تربیت را مختص کلاس های درس دانست. آنچه امروز بر‌ آن تاکید می شود این است که ما باید بدون توجه به محدودیتهای زمانی و مکانی در هر فرصتی، ذهن ، اندیشه و احساس کودکان را با آموزش مأنوس و مرتبط سازیم. یکی از مصادیقی که در این هزاره به عنوان یک زمان مناسب برای آموزش از آن یاد می شود زنگ تفریح در مدارس است. در حقیقت زنگ تفریح زمانی برای اتلاف وقت یا صرفاً رفع خستگی نیست بلکه اگر به واقع مفهوم و ماهیت زنگ های تفریح در مدارس توجه شود می توان به نقش تربیتی آن رسید که به مراتب فراتر از کلاس های درس است و این نکته ای است که در نظام آموزش و پرورش ایران کمتر به آن توجه شده و حتی در برنامه ریزی ها و مسائلی که در خصوص این بخش مطرح می شود کمتر صحبتی در مورد اهمیت حیاتی آن عنوان می شود.زنگ تفریح از این جهت حائز اهمیت است که معمولاً دانش آموزان با شنیدن صدای زنگ پایان درس به سرعت و با شتاب، خود را به حیاط مدرسه رسانده و گویا احساس رهایی و آزادی می کنند. در واقع اگر آموزش در کلاس، اجباری، تحمیلی و خسته کننده است زنگ تفریح آغاز شادی و تفریح و فعالیت است. هر چند که یکی از اهداف در نظر گرفتن این زمان کوتاه، استراحت فکری، ذهنی، روحی و جسمی کودکان و نوجوانان است اما با توجه به اینکه آموزش به دو صورت آشکار و پنهان ارائه می شود زنگ تفریح را باید زمان مناسبی برای تعلیم و تربیت روح و احساس دانش آموزان دانست.در واقع اگر بپذیریم هر کودک و نوجوانی در زمانی که ذهن و احساس و ادراکش از تعلقات بیرونی رهایی یافته و هیچ اجباری برای پذیرش چیزی وجود ندارد، بهتر می تواند به خود شکوفایی استعدادهایش کمک نماید در آن صورت از فرصت های کوتاه بین ساعت کلاسی بهتر استفاده خواهیم نمود. بچه ها در ساعات زنگ تفریح ارتباط و تعامل را با همسالان خود می آموزند؛ ارتباطی که در فضایی کاملاً باز و آزاد و بدون حضور هیچ سرپرست یا فردی که بخواهد به آنها امر و نهی کند، به دست می آید.

فهرست :

چكيده

مقدمه

بيان مسئله

اهمیت موضوع

توصیف وضعیت موجود

گرد آوري شواهد۱

جدول تعداد مشاجره ها و درگیری های دانش آموزان پایه دوم

 ارائه دو نمونه از درگیری بین دانش آموزان در ساعت تفریح

پرسشنامه

تجزیه و تحلیل یافته ها

راه حل های پیشنهادی

ارائه راه حل موقت

اجرای راه حل

گر آوري شواهد ۲

اعتبار سنجی

نتیجه گیری

پیشنهادها

منابع و ماخذ


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۵
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *