no-img
دانلود پروژه

تحقیق آشنایی با مفاهیم سنجش قدرت نام های تجاری


دانلود پروژه

ادامه مطلب

ZIP
تحقیق آشنایی با مفاهیم سنجش قدرت نام های تجاری
zip
دی ۳, ۱۳۹۵
76 کیلوبایت
3000 تومان
27 صفحه (word)
3000 تومان – خرید

تحقیق آشنایی با مفاهیم سنجش قدرت نام های تجاری


دانلود تحقیق آشنایی با مفاهیم سنجش قدرت نام های تجاری

تحقیق درس اصول بازاریابی و مبانی برند پودمان امور بازاریابی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

تحقیق آشنایی با مفاهیم سنجش قدرت نام های تجاری

مقدمه :

در سال هاي اخير، اهميت نقش دارايي هاي نامشهود در اثربخشي فعاليت ها، خلق و بقاي عملكرد مالي كسب و كارها در سطح صنايع مختلف بر همگان آشكار شده است. شناخت اين نقش، نياز سازمان ها به ارزيابي وضعيت برند خود و مقايسه آن با ساير رقبا را تقويت كرده و ضرورت سنجش ارزش آن با بهره گيري از جديدترين شيوه ها و ابزارهاي كيفي و كمي را يادآوري كرده است. دستيابي به مزيت رقابتي در دنياي امروز، تنها با تكيه بر ويژگي هاي كاركردي محصولات و خدمات حاصل نمي شود، بلكه در عصر حاضر، برند مهم ترين عامل متمايزكننده يك شركت تجاري  از رقبا است.

چکیده :

امروزه هویت نام تجاری همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش می‌آفریند و از این رو ارتقای نام تجاری در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل می‌شود. این مقاله به استراتژی نام تجاری و اینکه چگونه سازمانها می‌توانند با این استراتژی برای بازار ارزش بیافرینند می‌پردازد. مقاله پس از طرح مبانی موضوع، رابطه ساختاری بین استراتژی و نام تجاری را تشریح می‌کند و نشان می‌دهد چگونه استراتژی نام تجاری می‌تواند برای سازمانها موفقیت ساز باشند. مقاله در انتها پس از ذکر مثالهای متعددی از شرکتهای داخلی و خارجی با سه توصیه مهم برای مدیران خاتمه می‌یابد. یکی از معمولترین روشهای ارتقای نام تجاری، تبلیغات است. تبلیغات چنانچه به طرز صحیحی طراحی و اجرا شود نقش موثری در ارتقای نام تجاری و ایجاد نما برای سازمان خواهد داشت، هر چند باید توجه داشت که تبلیغات صرفاً یک ابزار است و هدف از به کار گیری آن ارتقای نام تجاری و توسعه بازار است. این مفهوم به بهترین نحو توسط مدیر عامل شرکت ای‌تی‌اندتی (AT&T) بدین گونه بیان شده است که تبلیغ خوب آن نیست که مردم خوششان بیاید بلکه آن است که فروش را بالا ببرد. تبلیغات باید به نام تجاری هویت بخشند و آن را با یک ویژگی مورد علاقه بازار پیوند زنند. در این صورت نام تجاری هویت پیدا می‌کند و برای مشتری ارزش می‌آفریند. اولین و مهمترین شرط اثربخشی تبلیغات در ارتقای نام تجاری پیوند دادن آن با یک یا چند ویژگی متمایز کننده محصول است. ویژگیهایی که برای بازار دارای ارزش باشد و به سادگی توسط رقیب قابل دستیابی یا تقلید نباشد. چنانچه محصول سازمان فاقد چنین ویژگیهایی باشد، تبلیغات نمی‌تواند تأثیری در تقویت نام تجاری و توسعه بازار داشته باشد. برای ارتقای نام تجاری باید‌ یک یا چند ویژگی متمایز کننده محصول (از دید مشتری) را شناسایی و تبلیغات را برآن (ها) متمرکز ساخت.

این تحقیق کامل بوده و دارای مقدمه، چکیده، متن اصلی، نتیجه گیری، منابع و… میباشد.


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۷
  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد میکنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRAR میباشد.


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *